اهمیت زیبایی نمای ساختمان در فروش و جذب مخاطب

هنگامی که نمای ساختمان زیبا باشد اعتبار آن ساختمان هم حفظ می‌شود. حال چه این نما مسکونی باشد،چه اداری و چه تجاری.

اگر در یک ساختمان اداری واحدی دارید و مدیر مجموعه ای هستید باید بدانید مشتریان و مراجعین شما در وهله اول رجوع به شما به نمای ساختمان و تمیزی آن و سپس به چیدمان و دکوراسیون واحد شما نگاه می کنند.

و با بررسی این دو مورد تقریباً حدس و گمان هایی در ذهنشان در مورد شما و کار شما شکل می گیرد.

اگر در یک ساختمان تجاری فروشگاهی دارین به یاد داشته باشید اولین موضوعی که باعث جذب مخاطب برای ورود به ساختمان تجاری می شود نمای پاکیزه و زیبایی آن است.

این قضایا در مورد ساختمان های مسکونی از جهت خرید و فروش و اجاره هم صدق می کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

برای زیبایی نمای ساختمان خود چه کنیم؟

زیبایی هر چیزی به سادگی و پاکیزگی آن است. صرف‌ نظر از مرمت و نوسازی ساختمان پاکیزگی آن در درجه اول می تواند زیبایی نمای ساختمان را جلوه دهد.

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که از کنار ساختمانی عبور کنید و یا از دور آن را مشاهده کنید و جذب منحصر به فرد بودن آن شده باشید. همه این موارد شامل معماری خاص و پاکیزگی دائمی است.

اکنون با خود می پرسید برای پاکیزگی ساختمان چه عملی را باید انجام دهیم؟

در جواب باید بگوییم پاسخ این سوال دو کلمه است. آن هم : (( نماشویی ساختمان ))

منظور از نماشویی ساختمان چیست؟

به زبانی ساده نماشویی ساختمان یعنی تبدیل ساختمان به همان روز اول. قطعاً دیده‌اید ساختمان نوساز از ظاهرش مشخص است که تازه تاسیس است و زیبایی و پاکیزگی آن بیش از هر ساختمان دیگری به چشم می آید.

بیشتر بخوانید:  چاپ فاکتور رسمی مورد تایید دارایی

نماشویی ساختمان دقیقاً همین عمل را با نمای ساختمان شما انجام می دهد. در واقع کاری می کند تا احساس کنید ساختمانی نوساز دارید.

نماشویی ساختمان شامل چه مواردی است؟

اول باید ذکر کنیم  منظور از نماشویی ساختمان آب گرفتن بر روی نما نیست. متاسفانه این باوری است که به اشتباه جا افتاده است. نماشویی ساختمان به وسیله دستگاه فشار قوی آب به همراه مواد نانو و سیلیس انجام میشود.

که این فشار آب گاهی به ۲۵ برابر حالت عادی نیز می رسد. همچنین از مزایای دیگر نماشویی ساختمان به غیر از تمیزی می توان به ترمیم سنگ های ترک خورده اشاره کرد.

در طی مرور زمان به علت تغییرات جوی و باد و باران سنگ ها گاها دچار ترک و ریزش میشوند که با نماشویی می توان تمامی این آسیب‌ها را جبران کرد.

نماشویی ساختمان چه قدر طول میکشد؟

مدت زمان پروژه نماشویی ساختمان بسته به معیارهای مختلفی است که به صورت موردی به آن ها اشاره میکنیم :

  1. وسعت نمای ساختمان در نماشویی
  2. جنس سنگ به کار رفته در نما و نوع و ضخامت آن
  3. استفاده از دستگاه سندبلاست و یا واترجت
  4. انجام پروژه توسط طناب راپل کاری و یا نصب داربست
  5. بهره گیری از موادی که در هنگام نماشویی استفاده میشود.

پولیش کاری در نماشویی ساختمان

پولیش نوعی مواد شیمیایی است که عملکرد آن شبیه به واکس های براق کننده است. استفاده از پولیش در مواقعی است که پس از نماشویی ساختمان به دنبال کیفیت بالاتر و تاثیر چشمگیر تر باشیم.

این ماده با پاک کنندگی بالایی که دارد به صورت یک لایه شفاف بر روی سنگ قرار گرفته و از مزایای آن افزایش کیفیت سنگ و ماندگاری بالای آن است.

بیشتر بخوانید:  خرید جدیدترین کتونی و کفش های اسپرت مردانه مد امسال

همچنین این ماده می‌تواند لایه های نازکی که در سنگها از بین رفته را نیز ترمیم کند و به جای مصالح ساختمانی عمل کند.

جنس سنگ چه تاثیری در نماشویی ساختمان دارد؟

از مهمترین بخش هایی که قبل از شروع عملیات نیاز به کارشناسی دقیق دارد جنس سنگ استفاده شده در نما است. چرا که برای استفاده از مواد مختلف و تنظیم فشار دستگاه سند بلاست باید در مورد سنگ استفاده شده در نما اطلاع داشت.

پر استفاده ترین سنگی که معمولا در نمای ساختمان ها از آن استفاده می‌شود سنگ تراورتن است. این سنگ بافت نرمی دارد و برای تمیز کردن آن در عملیات نماشویی ساختمان لازم است که از ماده سیلیس استفاده شود.

تا کثیفی ها و ماسه و سیمان چسبیده به نما کاملا از بین بروند.

چند روش در نماشویی ساختمان وجود دارد؟

به طور کلی سه روش وجود دارد که با توجه به نوع کثیفی و همچنین جنس سنگ از آن بهره گیری می شود.

شستشو با آب فشار قوی

این مورد در مواقعی است که ساختمان لکه های چندانی نداشته و با واتر جت هم میتوان به نماشویی آن پرداخت.

استفاده از آب و سیلیس

این ترکیب زمانی استفاده می شود که جرم و کثیفی های موجود بر روی سنگ ها زیاد باشد. و نتوان با فشار آب خالی آن ها را از بین برد.

شستشوی نما با اسید

این روش در مواقعی است که مصالح ساختمانی مانند سیمان بر روی سنگ ریخته شده باشد که برای از بین بردن آنها از اسید استفاده می شود

بیشتر بخوانید:  ورزش جذاب اسب سواری

نماشویی با نانو چیست؟

به زبانی ساده این ماده از نشستن گرد ها بر روی سنگ ها و از بین رفتن شفافیت آنها جلوگیری به عمل می آورد و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد.

بیشترین کاربرد ترکیبات نانو برای نمای آجری است چراکه ساختار آجر و قابلیت‌های آن به نحوی است که به راحتی می‌توانند جذب مواد را انجام بدهند.

نماشویی ساختمان خود را به چه کسی بسپارم؟

نماشویی ساختمان به علت سختی کاری که دارد ، برای دستیابی به کیفیت بالا نیازمند تجربه و مهارت بالایی است. چرا که همه چیز به شست و شو خلاصه نشده و ترمیم بافت های آسیب دیده در ارتفاع کار دشواری به حساب می رود.

در این مقاله میخواهیم شرکت ها و موسساتی را به شما معرفی کنیم که بیشترین رضایت را در بین کاربران داشته و تجربه بالایی در امر نماشویی ساختمان دارا هستند.

حال اگر بخواهید مزنه قیمت نماشویی ساختمان خود را بگیرید میتوانید از دو شرکت یوتا ساب و سازه لوکس استعلام کنید. چرا که این دو شرکت در زمینه قیمت نماشویی ساختمان با هم رقابت دارند و قطعا این رقابت به نفه شما تمام خواهد شد.

منبع: روبکا

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …