مدیرعامل ایزیدم ایران از عایق بندی صحیح می گوید | نقش مهم عایق الاستومری و فوم الاستومری در عایق سازی ساختمان

مصرف بهینه انرژی؛ این کلمات در چند سال اخیر از راه های ارتباطی بسیاری به سمع و نظر ما رسیده است. از پوسترهای تبلیغاتی گرفته تا تیزرهای کوتاهی تلویزیونی همگی ما را به استفاده درست تر و به اصطلاح بهینه از منابع انرژی تشویق کرده و تبعات بی توجهی به آن را به ما یادآور شده اند؛ هر چه نباشد انرژی قابل بازیافت نیست و سال ها طول می کشد تا مقادیر مصرف شده بازیابی شوند. آیا نوادگان ما حق ندارند همچون ما از این نعمات به طور تمام و کمال بهره مند شوند؟ عایق بندی یکی از راه هایی است که به ما کمک شایانی در مصرف بهینه انرژی می کند و باعث می شود وابستگی و تعلق بیش از حدمان به منابع کمرنگ تر شود. امروز در آراس تصمیم گرفته ایم تا با جناب آقای مهندس فرج اللهی مدیریت محترم مجموعه عایق الاستومری مصاحبه ای ترتیب داده و تخصصی تر به موضوع عایق بندی بنگریم.

– جناب فرج اللهی در ابتدای کار به نظرم در مورد عایق بندی صحبت کنیم. هدف از عایق بندی چیست و چگونه در مصرف کمتر انرژی به ما کمک می کند؟

عایق بندی فرایندی است که طی آن از نفوذ و ورود و خروج مواردی چون گرما، سرما، رطوبت و حتی صدا جلوگیری می شود. عایق بندی با استفاده از ابزارهای مخصوص این کار همچون انواع عایق و فوم الاستومری انجام می شود. با انجام عایق بندی کاربردی و صحیح از هدررفت انرژی جلوگیری کرده و در نهایت انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  اجاره تویوتا انتخابی مناسب برای اجاره خودرو اقتصادی

– در پاسخ به سوال قبلی به عایق اشاره داشتید. مهم ترین محصول ارائه شده توسط مجموعه ایزیدم ایران عایق الاستومری است. لطفا در مورد ویژگی های عایق الاستومری و کاربردهای آن نیز توضیحاتی برای خوانندگان آراس ارائه دهید.

عایق الاستومری نوعی عایق حرارتی و برودتی است که ویژگی های فوق العاده آن باعث شده بسیاری آن را به عنوان جایگزین بهتر عایق های سنتی به کار گیرند. عایق الاستومری از مواد انعطاف پذیری چون اتیلن، داین و پروپیلن ساخته شده و می توان آن را برای عایق بندی محیط های مختلف به کار گرفت. در ساخت عایق الاستومری مواردی به کاررفته که ضرر و زیانی برای طبیعت و سلامتی انسان نداشته و عزیزانی که دغدغه مند محیط زیست اند می توانند اطمینان خاطر داشته باشند که این نوع عایق هیچ گونه مواد مضری برای کره زمین ایجاد نمی کند. عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، رطوبت و گرد و خاک داشته و می توان از آن برای عایق سازی حرارتی و برودتی و … استفاده کرد. تولیدکننده عایق الاستومری این مدل عایق را در نمونه های عایق الاستومری رولی، صفحه ای، ورقه ای و … تولید و در بازار به فروش می رساند.

– فوم الاستومری نیز یکی از محصولاتی است که در عایق کاری به کار گرفته می شود. لطفا در مورد کاربرد و ویژگی های آن نیز توضیح دهید.

فوم الاستومری نوعی فوم از جنس لاستیک است که به دلیل ویژگی های مثبت فراوانی که ارائه می دهد از آن به عنوان جایگزین بهتر عایق های سنتی یاد می کنند. همچون عایق الاستومری، هدف از به کارگیری فوم الاستومری عایق سازی سطوح در برابر شرایط جوی و آب و هوایی است؛ چرا که فوم الاستومری در برابر سرما، گرما، رطوبت و گرد و خاک مقاومت بالایی دارد و انعطاف پذیری بالای آن باعث شده استفاده از آن در هر جایی امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید:  جغد دهان‌قورباغه‌ای؛ لایک‌خورترین پرنده اینستاگرام

ترکیب کردن فوم الاستومری و عایق های سلول باز مثل فوم پلی یورتان و پشم سنگ باعث می شود خاصیت آکوستیکی فوم الاستومری بالاتر رفته و بتوان از آن در استودیوها به عنوان عایق صوتی استفاده کرد.

از فوم الاستومری در عایقکاری انواع خودرو و ماشین های سنگین، زیرسازی استودیو، عایق بندی ساختمان ها و … استفاده می شود. فوم الاستومری از موارد کاملا ایمن و بی خطر ساخته شده و آن دست عزیزانی که به حفظ سلامتی انسان ها و محیط زیست اهمیت می دهند می توانند با خیال راحت از این محصول استفاده کنند.

– مهندس فرج اللهی از توضیحات جالب و کاربردی شما کمال تشکر را دارم. در انتها از شما خواهشمندم در مورد عایق الاستومری ایزیدم و مجموعه ایزیدم ایران نیز توضیحاتی ارائه دهید.

عایق الاستومری ایزیدم محصولی از کشور ترکیه است که به سبب ویژگی های مثبت فراوانی که دارد توانسته خود را به عنوان یکی از معتبرترین و قابل احترام ترین برندهای موجود در بازار مطرح کند. عایق الاستومری ایزیدم گواهینامه های معتبر جهانی در زمینه ایمن بودن و کیفیت بالا را دارا بوده و یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار به شمار می رود. مجموعه ایزیدم ایران افتخار داشتن نمایندگی و عاملیت این برند معتبر در ایران را داشته و سعی و تلاش ما بر این است که کالای اصلی  با قیمت حقیقی به دست هموطنان عزیزمان برسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه ایزیدم ایران و عایق الاستومری ایزیدم می توانید به وبسایت ایزیدم ایران مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …