ورزش جذاب اسب سواری

سوار کاری باعث متحد شدن انسان و مرکب می شود و برای لذت بردن از سوار کاری باید اسب و سوارکار به هم صورت متقابل احترام بگذارند و اعتماد داشته باشند. برای یادگیری این ورزش لازم است قدرت جسمی و ذهنی بالایی برای کنترل کردن اسب داشته باشید.

این ورزش قدمت دیرینه دارد و در گذشته از گوشت اسب تغذیه می کردند ولی در اروپای شرقی و آسیای مرکزی و قفقاز رام کردن اسب ها شروع شد و معمولاً در گذشته اسب را به ارابه می بستند و به همین دلیل نشستن بر پشت اسب باعث رم کردن اسب می شد. ولی با رام کردن آن و آموزش به اسب ها یک تحول بزرگی را به وجود آوردند و با ساخت رکاب و زین که جزو اختراعات چینی می باشد.

 در منطقه خاورمیانه پرورش و آموزش اسب بسیار رایج است و اسب های اصیل عربی یک زیبایی خاصی دارند و در کشور ایران هم از اسب به عنوان ورزش و سرگرمی استفاده می کنند که طرفداران بسیاری دارد. رشته اسب سواری آرامش در افراد ایجاد می کند.

گام اول 

برای یادگیری سوارکاری ابتدا باید بتوانید با اسب ارتباط برقرار کنید و نیاز است که سوارکار اسب را درک کند و با او ارتباط خوبی را برقرار کند تا اسب به فرمان او باشد .هر چه بهتر اسب را بفهمیم بهتر خواهد شد .

زمانی که اسب یک واکنش طبیعی برای دفاع از خود انجام می دهد . اگر کاری کنیم که اسب به ما اعتماد کند و متوجه شود که ما قادر به حفاظت از او هستیم دیگر از ما دور نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:  آیا قصد اجاره دادن آپارتمان خود در سریع ترین زمان ممکن را دارد؟ به شابش مراجعه کنید.

حرکات اسب یک سری معانی دارد که سوارکار لازم است آن را متوجه شود مثلاً بالا آوردن سر خود یعنی یک صدایی باعث ناراحتی او می شود یا اگر گوش های اسب به سمت پائین باشد یعنی تسلیم سوارکار است .ولی اگر زبانش را بیرون بیاورد گوشش را بچرخاند یعنی قصد بازیگوشی با سوارکار را دارد. هر برخورد اسب یک معنا دارد که اشنایی با ان قطعا برای سوارکار جذاب و کمک کننده خواهد بود.

فواید این ورزش

این ورزش باعث تقویت عضلات هسته ای می شود و تعادل بدن را حفظ می نماید و ماهیچه های شکم و لگن و پشت را تقویت می کند و هماهنگی در آن ایجاد می کند و حتی برای ذهن یک سری فواید دارد و یک حس آرامش عمیقی را در شما ایجاد می کند.

  • پیدا کردن آگاهی از بدن
  • جهت گیری درست
  • افزایش قدرت عضلات بدنی
  • حفظ تعادل
  • بالا رفتن آگاهی بدن
  • تفکر درست و صحیح

مضرات و خطرات اسب سواری

در گذشته اعتقاد داشتند که اسب سواری برای مردان باعث ایجاد یک سری مشکلات در عملکرد جسمی و مجاری ادراری در مقایسه با دیگر ورزش ها مانند دوچرخه سواری  می شود.

ولی طی تحقیقات به این نتیجه رسیدند که این ورزش مشکلی در مردان ایجاد نمی کند .افرادی که دچار کمر درد می شوند باید با مشورت با پزشک اسب سواری کنید. این ورزش برای زنان هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و ممانعتی در سوارکاری برای آن ها ندارد.

اما سقوط ناگهانی از اسب همواره یکی از خطرات اسب سواری است. در صورتی که قصد دارید این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنید، حتماً فعالیت ورزشی خود را بیمه کنید. بیمه حوادث ورزشی به شما کمک می کند که اگر در حین ورزش اسب سواری دچار حادثه شدید، شرکت بیمه بتواند به تناسب آسیب به وجود آمده، هزینه های پزشکی یا غرامت بابت فوت یا نقص عضو را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:  کار در آلمان

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …