کار در آلمان

کار در آلمان در واقع کار در یکی از مولدترین اقتصادهای جهان بوده که می تواند برای شما مزایای زیادی به همراه داشته باشد؛ طبق آمار به دست آمده این کشور هر ساله بیش از 400000 مهاجر در سال داشته که در بخش های مختلف صنعت و اقتصاد این کشور مشغول به کار می شوند؛ برای اطلاع از شرایط کلی مهاجرت به این کشور و روند مهاجرت کاری، حتما با لمس عنوان مهاجرت به آلمان این مقاله تخصصی و به روز را مطالعه فرمایید.

این کشور فرصت های شغلی متنوعی برای افراد با تحصیلات عالی و حتی بدون تحصیلات نیز وجود داشته، با کار در آلمان می توانید از دستمزدهای بالا بهره برده و به راحتی از طریق کارفرما یا خوداشتغالی، به این کشور مهاجرت کنید، برای اطلاع از شرایط کاری، حقوق ها و همچنین شرایط مهاجرت از طریق کار، حتما به مقاله کار در آلمان مراجعه کرده و یا از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

اقتصاد آلمان بر بخش های مهمی مانند هوافضا و تولید خودرو، فناوری اطلاعات، علوم زیستی و داروسازی و… استوار بوده، هرچند دستمزد ها هر بخش شغلی با توجه به شرایط و سختی کار متفاوت بوده اما به صورت کلی تمامی موارد برای گذراندن زندگی در این کشور کافی است؛ برای آشنایی با برآورد هزینه های زندگی در این کشور عنوان هزینه زندگی در آلمان را لمس کرده و در این مقاله با میزان هزینه ها در هر بخش آشنا شوید.

ویزای جستجوی کار در آلمان

اولین و مهم ترین مورد از الزامات کاری در این کشور دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان بوده، که در واقع توسط دولت آلمان و از طریق سفارتخانه یا کنسولگری صادر شده و این موقعیت را در اختیار خارجی ها قرار می دهد تا مدتی در آلمان زندگی کرده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

این ویزا به متقاضیان اجازه داده تا حدودا شش ماه در آلمان زندگی کرده و در این مدت زمان با کارفرمایان احتمالی خود تماس بگیرند یا مصاحبه کنند؛ در این زمان می توانید مشاغل مختلف را بررسی کرده و با شرایط کلی زندگی در آلمان آشنا شوید.

تمامی افراد برای شروع کار در آلمان باید بیمه درمانی مناسب دریافت کرده و تحت پوشش بیمه باشند؛ به صورت کلی امروزه شرکت ها و ارائه دهندگان بیمه متفاوتی در این کشور وجود داشته که می توانید پیش از مهاجرت برنامه بیمه مورد نظرتان را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

راه های یافتن شغل در آلمان

یکی از مهم ترین موارد در روند کار در آلمان نحوه یافت شغل در این کشور است، به صورت کلی روش های بسیار متنوعی برای یافت شغل وجود داشته که افراد می توانند از آنها استفاده کنند؛ ما در ادامه به برخی از مهم ترین راه های یافتن شغل در آلمان را بررسی می کنیم.

  • پورتال تحرک شغلی اروپا (EURES): این پورتال هر ساله فهرستی جامع از فرصت های شغلی در سراسر اتحادیه اروپا را ارائه داده و یکی از معتبرترین و آسان ترین موارد برای یافتن کار در آلمان به شمار می رود، EURES برای تمامی افراد از داخل و خارج اتحادیه اروپا قابل دسترس بوده تا متقاضیان راحت تر به فرصت های شغلی دست داشته باشند.
  • آژانس کاریابی فدرال: این آژانس با بیش از 700 نمایندگی و شعبه فرصت های شغلی بسیار زیادی را در اختیار افراد خارجی قرار می دهد.
  • پورتال های شغلی خصوصی: پورتال ها و سایت های شخصی نیز از دیگر راه های یافتن شغل در این کشور بوده که محیطی عالی برای تماس کارفرما و متقاضیان کار ایجاد می کند.
  • آژانس های استخدام: آژانس ها یکی از بهترین و ساده ترین راه های یافتن کار در آلمان بوده که عموما شغل مناسب و عالی را برای شما پیدا می کنند.
  • روزنامه ها: در این کشور هنوز هم تعداد زیادی از کارفرمایان از روزنامه و تبلیغ در آن استفاده می کنند، برای یافتن کار مورد نظرتان چک کردن فهرست روزنامه های محلی را فراموش نکنید.

شرایط کار در آلمان

امروزه طبق شرایط کار در آلمان کارکنان می توانند بین 36 تا 40 ساعت در هفته یا حدود هفت تا هشت ساعت در روز کار کنند؛ به صورت کلی طبق حقوق کارگر در این کشور افراد حق داشته تا روز کاری خود را با وقفه های منظرم به پایان رسانده و هر کارگری حق دارد 30 دقیقه استراحت کند.

مشاغل پاره وقت در آلمان به مشاغلی گفته شده که کم تر از 30 ساعت در هفته باشند و این مشاغل نسبت به شغل های تمام وقت دارای حقوق شغلی و مالیات متفاوتی هستند؛ در سال های اخیر بسیاری از افراد به خصوص در بین دانشجویان و دیگر افراد از مشاغل پاره وقت در این کشور بهره می برند.

بیشتر بخوانید:  اجاره تویوتا انتخابی مناسب برای اجاره خودرو اقتصادی

اگر قصد دارید در کشور آلمان به انجام شغل مورد نظرتان بپردازید اما با دیگر شرایط کاری و قوانین شغل در این کشور آشنایی ندارید، وجود مشاور و کارشناسی آگاه می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ در این راه توصیه ما به شما کارشناسان هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه و سابقه درخشان است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در آلمان از طریق تلفن های تماس با این مشاورین در تماس باشید.

مشاغل مورد نیاز در آلمان

امروزه فرصت های شغلی در این کشور به وفور افزایش یافته و تقریبا در تمامی صنایع استخدام انجام می شود، با این حال با انتخاب برخی مشاغل می توانید راحت تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، به صورت کلی مهندسی یکی از مهم ترین حوزه های شغل در آلمان بوده که تقاضای بسیار زیادی در بخش تولید دارد.

صنایع تولیدی در این کشور به قدری پیشرفته شده که تنها افراد و استعداد های داخلی نمی توانند پاسخگوی فرصت های شغلی باشند، از همین رو هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان جذب مشاغل مربوط به مهندسی در این کشور می شوند.

از دیگر موارد مهم می توان به زمینه های مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی عمران، پردازش فلزات، تولید پلاستیک، اتوماسیون و علوم کامپیوتر اشاره کرد، به صورت کلی متخصصین فناوری در این کشور به سرعت می توانند مشغول به کار شوند؛ از دیگر مشاغل مورد نیاز در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مهندسان مکانیک مهندسان ساختمان ریاضیدانان مراقبین سالمندان
مهندسین خودرو متخصصان فناوری اطلاعات پزشکان حرفه ای های پرستاری
مهندسین برق مهندسین مخابرات دانشمندان مدیران بازرگانی

مشاغل نظیر پزشکان، پرستاران و به صورت کلی مشاغل مربوط به بهداشت و درمان نیز هنگام یافتن کار در آلمان محبوب بوده اند، همچنین با توجه به اینکه این کشور دارای بخش گردشگری بسیار خوبی بوده، مشاغل مربوط به گردشگری، میهمان داری، مدیریت هتل، طراحی وب، و متخصصان تدارکات حمل و نقل نیز گزینه های خوبی به شمار می روند.

الزامات زبان کار در آلمان

یکی از مهم ترین گام ها برای شروع کار در آلمان داشتن سطح خوبی از زبان انگلیسی و آلمانی بوده، با داشتن سطح خوبی از زبان آلمانی می توانید خیلی راحت تر شغل مورد نظرتان در این کشور را پیدا کنید؛ از آنجایی که تمامی مشاغل در این کشور دارای مصاحبه بوده، می توانید با نشان دادن مهارت خود در زبان آلمانی یا انگلیسی تاثیر بسیار خوبی بر کارفرما بگذارید.

بیشتر بخوانید:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

همچنین ممکن است شغل انگلیسی زبان در این کشور پیدا کرده و با داشتن سطح خوبی از زبان انگلیسی شغل مورد نظر را به دست آورید؛ در بیشتر موارد نشان دادن مدرک مبنی بر اثبات تسلط به زبان الزامی نبوده اما به هر حال وجود مدرک از مرکز زبان شناخته شده می تواند وجه بهتری در رزومه کاری شما داشته باشد؛ به هر حال الزامات زبان کار در آلمان عموما سطح B1 یا B2 از چارچوب مشترک اروپای مرجع را شامل می شود.

اگر قصد کار در آلمان را داشته و دوست دارید در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظرتان را در این کشور پیدا کنید، همین حالا از طریق دو شعبه تهران (دفتر غرب میرداماد) و شیراز به صورت حضوری یا تلفنی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ این افراد روند مهاجرت کاری را به صورت کاملا تخصصی برای شما شرح خواهد داد.

سوالات پرتکرار کار در آلمان

  1. ویزای جستوجوی کار در آلمان چیست؟

طبق شرایط کاری در این کشور ویزای جستجوی کار در واقع ویزایی شش ماهه بوده که به منظور یافتن شغل و انجام مصاحبات کاری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

  1. مهم ترین راه های یافتن شغل در آلمان چیست؟

از مهم ترین راه های یافتن شغل در این کشور می توان به پورتال تحرک شغلی اروپا، آژانس کاریابی فدرال، آژانس های استخدام، سایت ها و پورتال های مجازی و روزنامه های اشاره کرد.

  1. ساعت کار قانونی در آلمان چگونه است؟

به صورت کلی هنگام کار در آلمان کارکنان می توانند بین 36 تا 40 ساعت در هفته یا حدود هفت تا هشت ساعت در روز کار کنند.

  1. پرتقاضا ترین مشاغل در کشور آلمان چه هستند؟

زمینه های مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی عمران، پردازش فلزات، تولید پلاستیک، اتوماسیون، علوم کامپیوتر، پرشکی، پرستاری، میهمان داری و…

  1. برای یافتن شغل در آلمان تا چه حد دانستن زبان آلمانی لازم است؟

به صورت کلی برای اشتغال در این کشور سطح B1 یا B2 لازم می باشد.

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …