لیفت شکم در تهران

لیفت شکم یکی از روش‌های نوین برای از بین بردن چربی و پوست اضافه در ناحیه شکم و پهلو است. لیفت شکم جزء جراحی‌های زیبایی است و هدف از آن کاهش وزن نیست. در این عمل جراحی، پزشک اقدام به برداشتن پوست شل و آویزان در ناحیه شکم می‌کند. جای بخیه در لیفت شکم در صورت دقت و مهارت پزشک باقی نمی‌ماند. عمل لیفت شکم برای اشخاصی مناسب است که علی‌رغم انجام فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی به نتیجه مطلوب برای زیباسازی شکم نگرفته باشند.

در طی عمل جراحی لیفت شکم، دیواره ماهیچه‌های شکم سفت می‌شود و با هدف ایجاد شکم صاف و سفت انجام می‌شود. بعد از عمل جراحی می‌توانید از داشتن شکم زیبا و صاف لذت ببرید.

لیفت شکم چیست؟

لیفت شکم یکی از روش‌های جدید برای حذف چربی و پوست اضافه شکم است که  در طی آن پوست شل شکم به سمت بالا کشیده می‌شود و بخیه افقی در بالای ناحیه تناسلی زده می‌شود. در لیفت شکم، ناف در محل جدید قرار می‌گیرد و بعد از کشیدن بخیه‌ها مقدار کمی عفونت و تورم در محل جراحی مشاهده می‌شود که جای نگرانی نیست زیرا برطرف خواهد شد. لیفت شکم درمانی برای چاقی یا اضافه وزن نیست و فقط یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود.

عمل لیفت شکم در تهران چگونه انجام می‌شود؟

اولین مرحله در جراحی لیفت شکم بیهوشی عمومی بیمار است. با شروع عمل جراحی، برش افقی در ناحیه زیر شکم ایجاد می‌شود تا پزشک بتواند پوست و عضلات شکم را بکشد. در این مرحله پوست شکم از عضلات زیرین شکم جدا شده و در صورت ضعف یا پارگی در عضله این مشکل نیز برطرف می‌شود.

بعد از لیفت شدن پوست و عضلات شکم، با برداشتن پوست اضافه، شکم صاف می‌شود.  بعد از پایان جراحی محل برش با استفاده از نخ‌های جراحی بخیه زده می‌شود. در پایان مایع جمع شده در محل جراحی از طریق لوله‌هایی به نام درن خارج می‌شود. عمل جراحی لیفت شکم حدود 2 تا 5 ساعت طول می‌کشد که با توجه به شرایط هر بیمار این مدت می‌تواند متغیر باشد.

بیشتر بخوانید:  افزودنی‌های مهم گریس نسوز

انواع روش‌های لیفت شکم در تهران

لیفت شکم با دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها انواع مختلفی دارد. در ادامه با انواع روش‌های لیفت شکم آشنا شوید:

لیفت شکم با جراحی

در لیفت شکم به روش جراحی، برش افقی در بخش زیر شکم ایجاد می‌شود و پزشک از طریق برش به لایه‌های پوستی برای لیفت کردن برداشت مقدار اضافه آن دسترسی پیدا می‌کند. از تغییر محل ناف در طی عمل لیفت شکم نگران باشید زیرا پزشک آن را طوری بازسازی می‌کند که جلوه زیبای شکم بعد از عمل جراحی حفظ شود.

برخی بیماران در مورد باقی ماندن جای بخیه نگران هستند. اگر پزشک با دقت و با‌ظرافت بخیه بزند جای بخیه و اسکار زخم بسیار کم‌رنگ خواهد شد. جای بخیه با لیزر نیز محو می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با نحوه عمل لیفت پشت کمر به این سایت مراجعه کنید.

لیفت شکم بدون جراحی

در روش لیفت شکم بدون جراحی هیچ برشی در این ناحیه ایجاد نمی‌شود و پزشک با استفاده از نخ‌های جراحی لیفتینگ را انجام می‌دهد. از لیفت به روش غیر جراحی در مواردی استفاده می‌شود که افتادگی شکم شدت زیادی نداشته باشد. بنابراین نمی‌توان لزوما روش لیفت غیرجراحی را به روش جراحی ترجیح داد بلکه پزشک از هر روش متناسب با نیاز و شرایط بیمار استفاده می‌کند. به طور کلی برای لیفت شکم بدون جراحی از روش‌های زیر استفاده می‌شود:

روش کول اسکالپتینگ ( coolsculpting)

از این روش غیرتهاجمی برای اشخاصی استفاده می‌شود که به وزن ایده‌آل خود نزدیک شده‌اند و فقط قصد برطرف کردن نقاط کوچک مشکل‌دار در ناحیه شکم، پهلو و ران را دارند.

روش اسمارت لیپو( smart lipo)

در اسمارت لیپو یا لیپوساکشن لیزری از سه طول موج برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود. در این روش بدون جراحی، چربی‌ها برداشته شده و پوست نیز سفت می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین وکیل اصفهان از نظر مردم کیست؟

روش اسکالپشور(sculpsure)

روش اسکاپشور برای اشخاصی مناسب است که چربی زیادی زیر پوست ندارند اما می‌خواهند چربی‌های سفت شده را از بین ببرند. چربی‌های سفت به چربی‌هایی گفته می‌شود که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند.

روش ترواسکالپ(trusculp)

لیفت شکم در این روش با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و در آن روش پیشرفته کنترل فرکانس رادیویی برای از بین بردن چربی‌های اضافه به کار گرفته می‌شود. البته از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافه در سایر نقاط بدن نیز استفاده می‌شود.

روش بادی‌تایت(bodytite)

روشی با ریسک پایین برای حذف چربی‌های اضافه است که در آن با استفاده از فرکانس رادیویی، چربی‌های رسوب شده از بین می‌روند. در روش بادی تایت با استفاده از یک پروپ، انرژی حرارتی به زیر پوست برای ذوب کردن چربی و تقویت کلاژن‌ها وارد می‌شود. همچنین پزشک با اپلیکاتور خارجی، پوست بیمار را سفت می‌کند.

نتایج لیفت شکم در تهران

لیفت شکم روشی برای درمان چاقی و کاهش وزن نیست و در بیشتر موارد همراه با لیفت شکم، عمل لیپوساکشن نیز انجام می‌شود. بیمارانی بهترین نتیجه را از عمل لیفت شکم می‌گیرند که لاغر هستند و فقط در ناحیه شکم با افتادگی و شلی پوست مواجه شده باشند. خط اسکار در محل جراحی در بخش زیر شکم نیز با پوشیدن شورت پنهان می‌ماند پس بابت این موضوع نگران نباشید.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت شکم

  • تا چند روز بعد از عمل جراحی استراحت کامل داشته باشید و از انجام هرگونه حرکت شتابزده خودداری کنید.
  • پس از یک هفته با توجه به توصیه پزشک، به آرامی فعالیت روزانه خود را شروع کنید.
  • از برداشتن اجسام سنگین یا هر فعالیتی که به بخیه‌ها فشار وارد می‌کند خودداری کنید.
  • از خوابیدن روی شکم خودداری کنید
  • اطراف زخم را مرطوب نگه دارید.
  • هر روز محل جراحی را ضدعفونی کنید.
  • برای سپری کردن سریع‌تر دوران نقاهت، به توصیه‌های پزشک توجه کنید. مصرف میوه به ویژه آناناس تازه و سبزیجات به روند بهبود کمک می‌کند.
  • بعد از یک هفته از عمل جراحی برای معاینه به مطب پزشک مراجعه کنید.
  • تحت نظر پزشک فعالیت‌های ورزشی را برای گردش خون در بدن شروع کنید.
  • در روزهای اول بعد از جراحی صاف راه نروید و کمی حالت خمیده داشته باشید.
  • 10 تا 12 روز بعد از عمل جراحی برای کشیدن بخیه به طب پزشک مراجعه کنید مگر این که بخیه‌ها قابل جذب باشند.
  • تا 2 ماه بعد از عمل جراحی از شکم‌بند استفاده کنید.
  • تا 12 هفته بعد از عمل جراحی از سولاریوم استفاده نکنید و در معرض آفتاب قرار نگیرید.
  • محل جراحی از 3 تا 6 ماه کمی برجسته است اما تا قبل از 1 سال برطرف خواهد شد.
بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

نتیجه‌گیری

عمل جراحی لیفت شکم یکی از جراحی‌های زیبایی است که خانم‌ها و آقایان در صورت مواجه شدن با شکم شل و افتاده می‌توانند آن را انجام بدهند اما در صورتی نتیجه مطلوب از این عمل جراحی دریافت می‌شود که قبلا از طریق ورزش و رژیم غذایی به ثبات در وزن رسیده باشید و نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل جراحی را رعایت کنید. عمل لیفت شکم روشی برای لاغری نیست بلکه در طی آن فقط به لیفت عضلات شکم و جوانسازی آن پرداخته می‌شود.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در بیمارستان‌های مختلفی از جمله بیمارستان ۱۵خرداد (بیمارستان مادر جراحی پلاستیک ایران) و بیمارستان سینا مشغول به فعالیت است. بنابراین عمل خود را با خیالی آسوده در بیمارستان مدنظر خود به ما بسپارید. ما تا گرفتن نتیجه در کنار شما خواهیم بود. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه می توانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …