برای مراقبت از مو در فصل تابستان چکار کنیم؟

مراقبت از مو در تابستان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بیشتر مردم تنها راجع‌به مراقبت از پوست در این فصل اطلاع دارند و آگاهی کافی درباره مراقبت از مو ندارند. اگر این موضوع را جدی نگیرید با گذشتن چند هفته از این فصل و همچنین تابش اشعه‌های خورشید شادابی، زیبایی و لطافت خود را از دست می‌دهند و باعث ضعیف شدن ریشه آن نیز می‌شود.

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع نکات مهم برای مراقبت از موی سر در این فصل آشنا کنیم پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

مراقبت از مو در تابستان

موهای سر که از ۱۰ الی ۱۵‌درصد آب تشکیل شده در فصل تابستان رطوبت آن به‌علت شدت گرما، تبخیر می‌شود. علاوه‌بر آن این گرما باعث از بین‌بردن پروتئین موجود در موهایتان و در نتیجه شکننده‌شدن آن خواهد شد.

گرمای تابستان می‌تواند بر روی فولیکول و وزشدن مو تاثیر بگذارد. ریزش مو به‌واسطه حرارت و تاثیرات منفی در این فصل، کاملا عادی است اما شما برای جلوگیری از بزرگ‌تر شدن این آسیب‌ها باید اقداماتی را برای مراقبت از آن انجام دهید.

نکاتی مهم برای مراقبت از مو در تابستان

مراقبت از مو در تابستان نکات مهمی دارد که با رعایت‌کردن آن در این فصل می‌توانید موهای سالمی را داشته باشید. در ادامه مطلب شما را با چند نکته مهم که در این مراقبت تاثیر دارد آشنا می‌کنیم.

شستن کمتر موها برای مراقبت از مو در تابستان

در فصل تابستان به‌دلیل گرمای زیاد، موهای شما نسبت به فصل‌های دیگر با سرعت بالا چرب می‌شود که به‌خاطر این موضوع شما هرگز نباید هر روز موهایتان را بشویید چراکه در‌ ضعیف‌شدن ریشه و ریزش بسیار تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

لازم به ذکر است مو‌های خود را به آرامی بشویید و پوست سر را به‌خوبی تمیز کنید تا منجر به ریزش مو نشود.

اجتناب از وسایل حرارتی

در ماه‌های گرم سال، مو‌های شما به‌دلیل وجود هوای گرم خشک می‌شود پس باید تا جایی که می‌توانید از سشوار‌کردن موهایتان خودداری کرده و کاملا طبیعی با یک حوله سبک و کوچک خشک کنید.

همچنین برای مراقبت از مو در تابستان از اتو مو استفاده نکنید. همه قبول دارند که این امر سخت است اما هوای گرم تابستانی وقت مناسبی برای انجام این کار نیست چراکه موجب ضعیف‌شدن پیوند‌های هیدروژنی می‌شود بنابراین، شما نباید از آن استفاده کنید.

همچنین در این فصل شما می‌توانید به‌جای استفاده نکردن از وسایل حرارتی برای فرکردن موهایتان، زمانی که تازه از حمام بیرون آمده‌اید و هنوز مرطوب است موهای‌ خود را به‌صورت یک یا چند بافت دربیاورید و بعد از خشک‌شدن بازش کنید که موهای حالت‌داری برایتان به‌وجود بیاید.

مراقبت از مو در تابستان به وسیله ماسک مو

یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین راه‌های مراقبت استفاده از ماسک مو است. شما می‌توانید به‌وسیله آن رطوبت لازم را تامین کنید. یک ماسک خوب باید موهایتان را تغذیه، نرم و براق کند.

برای از بین‌بردن موخوره و جلوگیری از آن می‌توانید ماسک مو را وارد روتین خود کنید و ۲ بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

پرهیز از مدل موی سفت

زمانی که شما موهای خود را در انواع مدل به‌صورت سفت ببندید ‌به‌علت گرمای تابستان که موجب خشک‌شدن موهایتان شده، منجر به پارگی و کشیده‌شدن تارها نیز می‌شود.

علاوه‌بر آن، این مدل جمع‌کردن مو، ریشه یا فولیکول آن را ضعیف می‌کند و باعث ریزش و چرب‌شدن پوست سرتان ‌می‌شود. برای اینکه موهایتان آسیب جدی نبیند شما می‌توانید آن را به‌صورت بافت شل یا دم اسبی شل ببندید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

مراقبت از موها در هنگام شنا‌کردن

در گرمای فراوان تابستان مردم بیشتر علاقه‌مند این هستند که به شنا‌کردن بروند اما این عمل نقش مهمی را در آسیب‌رساندن به موها را دارد. بنابراین، قبل از شروع شنا موهای خود را به آرامی با آب سرد بشویید.

لازم به ذکر است آب استخر به‌دلیل داشتن کلر، آسیب جدی به موهایتان وارد می‌کند. پس قبل از اینکه وارد استخر شوید موهای خود را با کلاه مخصوص شنا به‌خوبی بپوشانید.

پرهیز از مواد شیمیایی برای مراقبت از مو در تابستان

موهای شما به‌وسیله مواد شیمیایی آسیب جدی می‌بیند حال زمانی که شما بیایید آن را در فصل گرما امتحان کنید این صدمه چند برابر می‌شود.

در تابستان از مواد شیمیایی که در رنگ‌ کردن، کراتین یا صاف‌کردن و هر مواد شیمیایی دیگری که موجب آسیب بیشتر به موها می‌شود استفاده نکنید.

محافظت از موها در برابر آفتاب

استفاده از کلاه در فصل تابستان برای محافظت از مو‌ها در برابر اشعه‌های خورشید به‌شدت توصیه می‌شود. این کلاه نیز می‌تواند از تار‌های موی سر شما در برابر اشعه خورشید مراقبت کند ‌به‌خصوص در طول روز استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود.

در صورت نپوشاندن موهای سر خود در برابر آفتاب، آن‌ها آسیب جدی می‌بینند. برای مثال، باعث خشک‌شدن تار‌ها، گرفتن انواع مختلف موخوره، 2 شاخه‌شدن و تغییر رنگ آن نیز می‌شود.

به‌کاربردن شانه‌های چوبی و دندانه پهن

در فصل تابستان و تابش پرتو‌های خورشید سعی کنید برای جلوگیری از وز و شکنندگی موهایتان از شانه‌های چوبی و دندانه‌پهن استفاده کنید. آنها می‌توانند نقش ماساژ را بر روی پوست سر شما داشته باشند. همچنین بر روی موهای شما بسیار ملایم عمل می‌کند و نمی‌گذارد دچار گیر کردن یا گره‌خوردن شوند.

بیشتر بخوانید:  ماکان آریا پارسا کلاهبرداری موسسات آموزشی را خیانت به نظام آموزشی کشور می داند

شانه‌‌های چوبی به‌خصوص آنهایی که از جنس چوب چریش ساخته شده، باعث می‌شوند موی سر بیش‌ازحد چرب نشود.

مراقبت از مو در تابستان  به‌وسیله سرم مو

فرقی نمی‌کند شما در کدام فصل هستید یا موهای شما سالم یا آسیب دیده است سعی کنید محصولات مراقبتی مانند سرم مو را همیشه مورد استفاده قرار دهید.

حتی اگر شما از بهترین و با کیفیت‌ترین نرم‌کننده استفاده می‌کنید، سرم مو را نیز به سبد مراقبتی خود اضافه کنید چراکه می‌تواند فقط طی چندبار استفاده، موها را از حالت خشک و وز به حالت براق و نرم تبدیل کند.

مایعات و رژیم غذایی

مایعات و رژیم غذایی ۲ عامل مهمی هستند که هم در زیبایی پوست و هم در زیبایی و درخشندگی مو سر تاثیر بسیاری دارد.

در تابستان که بدن شما به‌شدت به مایعات احتیاج دارد شما باید در طول روز مایعات زیاد بنوشید مثلا در طول روز حداقل ۸ الی ۱۰ لیوان لازم است آب بنوشید. همچنین رژیم غذایی مناسب موجب می‌شود تمام ویتامین‌هایی که برای مو سالم و درخشان مناسب است را تامین کند.

جمع‌بندی

مراقبت از مو در تابستان موضوعی بسیار پر‌اهمیت است که یکی از فاکتور‌های زیبایی هم به‌حساب می‌آید. در فصل تابستان نور خورشید و گرمای زیادش می‌تواند آسیب جدی به آن وارد کند و باعث ریزش، وزی، خشکی و موخوره نیز ‌شود. در این میان روش‌های مراقبتی می‌تواند اثربخش باشد.

لینک مقاله در رسانه آرگا

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …