مقدار مصرف انواع لوازم آرایشی در روز

لوازم آرایشی به‌ عنوان یکی از محصولات جدا نشدنی از زندگی تمامی افراد معرفی می ‌شوند که هر فردی چه خانم و چه آقا برای مراقبت از پوست و موی خود یا زیبایی صورت از این محصولات استفاده می‌ کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم لوازم آرایشی در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام را برای کاری استفاده می کنند، همچنین استفاده از این لوازم ها در طول روز مقدار معینی دارد،  چرا که اگر بیشتر از حد نرمال از این محصولات استفاده شود ممکن است مشکلاتی را ایجاد نمایند.

اگر بخواهیم مقدار مصرف لوازم آرایشی را تعیین کنیم باید بگوییم که کشور ایران بعد از عربستان بیشترین میزان مصرف لوازم‌ های آرایشی و مراقبت پوستی را دارا می‌ باشد. اجناسی که در بازار وجود دارند اغلب نامرغوب یا چینی هستند، اما اگر به فروشگاه‌های معتبری مراجعه نمایید می ‌توانید محصولات مناسبی را برای پوست و موی خود خریداری نمایید.

افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می ‌کنند مطمئنا همیشه در مورد برند و مارک‌ های محصولاتی که در بازار وجود دارد، دقت لازم را دارند. به این نکته توجه داشته باشید که میزان مصرف محصولات پوستی در طول روز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بنابراین نباید بیش ‌از اندازه از وسایلی که برای زیبایی تولید شده ‌اند استفاده نمایید، چراکه ممکن است باعث ایجاد چین ‌و چروک و مشکلات پوستی شوند. گاهی اوقات به علت استفاده بیش از اندازه از لوازم آریشی صدمات جبران ناپذیری را متحمت خواهید شد.

استفاده از لوازم آرایشی صورت

استفاده از کرم‌ و لوازم آرایشی در طول روز در بین تمامی مردم بسیار رواج پیدا کرده‌ است و برای این ‌که زیبایی را به ‌صورت خود هدیه کنند، از محصولات مختلفی استفاده می ‌کنند. درنتیجه باید بگوییم هنگام خرید این‌ گونه محصولات جدید نهایت دقت را داشته باشید که بافت سنگینی را بر روی صورت شما ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید:  بهترین گیاهان گلخانه ای: گیاهان مناسب برای رشد در گلخانه

برای استفاده از کرم پودر در طول روز این نکته را مد نظر قرار دهید که اگر مدت ‌زمان زیادی کرم پودرهای پوششی و آرایشی بر روی پوست شما باقی بماند ممکن است لکه‌هایی را ایجاد کنند، بنابراین به مقدار بسیار کم و در ساعت های بسیار محدودی می ‌توانید از این محصولات استفاده نمایید

هنگام خرید آرایشی بهداشتی لوازم هایی را که مدنظر دارید می ‌توانید از فروشگاه های معتبری تهیه نمایید و در منزل نگهداری کنید، اما زمانی‌ که به استفاده از این محصولات می‌ پردازید دقت زیادی داشته باشید.

لوازم آرایشی های چون ریمل ممکن است و حساسیت‌هایی را برای شما ایجاد نمایند،، بنابراین سعی کنید از استفاده از ریمل هایی که بافت سنگینی را ایجاد می‌ کنند دوری کنید.

کرم ضد آفتاب

یکی از محصولاتی که برای مراقبت پوست به کار می ‌رود، کرم ‌های ضد آفتاب می ‌باشند، ضد آفتاب‌ها را شما می‌ توانید در فصل‌ های تابستان و زمستان استفاده نمایید. اکثر مردم ممکن است به اندازه‌ کافی از این کرم‌ ها استفاده نکنند.

حتی گاهی اوقات کرم ضد آفتاب خود را تمدید نخواهند کرد، اما باید بگوییم برای این ‌که از پوست خود مراقبت کنید باید بیشتر از مقدار نیاز از کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود قرار دهید، همچنین اگر در طول روز در معرض نور خورشید قرار دارید باید به ‌اندازه یک فندق کامل از کرم ضد آفتاب را بر روی صورت خود قرار دهید.

لوسیون روز صورت

در فصل‌ های زمستان بیشتر افراد به لوسیون‌ هایی نیاز دارند تا بتوانند پوست خود را مرطوب نگه دارند. شما می ‌توانید لوسیون ‌های روز صورت را در هر وعده استفاده کنید، به ‌عنوان مثال صبح ظهر و عصر، چرا که تاثیر بیشتری روی صورت شما دارد.

بیشتر بخوانید:  اوتمیل چیست؟ (طرز تهیه اوتمیل رژیمی و خوشمزه)

برای داشتن پوستی سالم و زیبا استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی پوست را نباید هرگز فراموش کرد.

استفاده از کرم شب و کرم دور چشم

هنگام شب پوست شما در حال ترمیم می ‌باشد، بنابراین باید به مقدار زیادی از کرم شب برای پوست خود استفاده نمایید و حتی بر روی گردن و دستان خود هم می‌ توانید از این کرم استفاده نمایید تا پوستی شفاف و نرم را داشته باشید.

استفاده از کرم زیر چشم تنها برای رفع چین و چروک نیست بلکه می ‌تواند بعد از یک مطالعه‌ طولانی ‌مدت خستگی را از روی صورت شما محو کند. شما می‌توانید به ‌اندازه خیلی کم کرم را در زیر چشم ‌های خود قرار دهید و با نوک انگشتان به ‌آرامی به آن ‌ها ضربه بزنید تا به ‌خوبی جذب پوست شما شود.

پاک ‌کننده

برای مراقبت پوست بهتر است که هنگام صبح از  یک پاک ‌کننده ملایم استفاده نمایید، همچنین هنگام شب هم از یک فوم استفاده کنید تا تمام آرایش شما را از بین ببرد. از طرفی لازم به ذکر است که بگوییم اگر پوست شما به دلیل درمان ‌هایی که برای جوش انجام داده اید، خشک‌ شده می ‌توانید آن‌ ها را به‌ خوبی با اسکراب های پاک‌ کننده درمان نمایید و در هفته ۱ یا ۲ بار از این اسکراب ها استفاده نمایید تا پوست شما مرطوب شود.

سرم صورت

سرم صورت یکی از محصولات بسیار سبکی است که می ‌توانید در طول روز آن‌ ها را مورد استفاده قرار دهید. از این سرم‌ ها اغلب برای پاک کردن لوازم آرایشی بر روی صورت و تمیز کردن لکه ‌ها و مرطوب نمودن پوست استفاده می ‌کنند.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

این محصولات مراقبتی با توجه به این ‌که از قیمت زیادی برخوردار هستند بسیار کارا می ‌باشد، شما در طول روز می ‌توانید ۲ بار از این محصولات استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …