مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده: دندانه کردن ورق به لطف چرخ حلبی(زیگ) اکنون از همیشه آسان تر است!

در عصر کنونی، سعی بر آن است که تا جای امکان فعالیت های سخت و حساس به ماشین آلات صنعتی و سیستم های هوشمند محول شود؛ این امر نه تنها باعث بالارفتن بهره وری نیروی کاری شده بلکه سبب می شود خطاهای انسانی ناشی از خستگی و یا بی دقتی های سهوی به پایین ترین میزان ممکن برسد. امروز در آراس تصمیم گرفته ایم تا با جناب مهندس عبدالله زاده مدیریت محترم مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده گفتگویی داشته باشیم و از تجربیات ایشان در زمینه تاثیر ماشین آلات صنعتی در صنایع تولیدی بهره مند شویم.

 

– جناب عبدالله زاده حلبی یکی از پرکاربرد ترین مواد اولیه در ساخت محصولات مختلف در صنایع تولیدی به شمار می رود. با توجه به پیشرفت فناوری، آیا دستگاهی وجود دارد که فرایند ساخت حلبی را تسریع و آسان تر کند؟

بله؛ مدتی می شود که ماشین چرخ حلبی که به زیگ نیز معروف است ساخت حلبی را برای صنعتگران راحت تر کرده است. اگر از من بپرسید، امروزه ساخت حلبی به لطف چرخ حلبی(زیگ) از همیشه آسان تر است. با استفاده از دستگاه چرخ حلبی می توان روی سطوح ورق ها فرم هایی ایجاد کرد تا نه تنها مقاومت آن ها در برابر خمش بالاتر رفته بلکه خطر آسیب رسیدن به دست نیز کاهش یابد. در ماشین چرخ حلبی(زیگ) دو عدد شفت تعبیه شده که شفت پایین ثابت بوده و شفت بالا به صورت عمودی پایین و بالا می شود تا روی ورق بار وارد کند. از ماشین چرخ حلبی زیگ برای برش ورق و دندانه کردن و حتی خم کردن ورق و در صنایع لوله بخاری و کانال سازی استفاده می شود. چرخ حلبی ایرانی و چرخ حلبی ترکیه ای از انواع چرخ حلبی هستند که در بازار یافت می شوند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) سوگواری بازماندگان سونامی با تلفنی که هیچ جا وصل نیست!

– ورق ها را به شکل های مختلفی برش می دهند و برش گرد یکی از رایج ترین برش ها است. با استفاده از کدام دستگاه می توان ورق ها را به صورت گرد برید؟

با استفاده از دستگاه گردبر ورق (گسکتبر) می توان ورق ها را به صورت گرد برش داد. گردبر ورق فلزی از یک کمان متحرک و دو عدد تیغه سوار بر هم تشکیل شده که این تیغه ها متناسب با ورق فیلرگیری می شوند. تیغه های ماشین گردبر ورق توسط یک جفت چرخ دنده به حرکت در آمده و در نهایت عملیات برش ورق انجام می شود.

گردبر ورق دستی و گردبر ورق برقی دو مدل پرفروش گردبر هستند که مدل برقی گردبر ورق به دلیل انجام بیشتر کارها به صورت خودکار، طرفداران بیشتری دارد. با این حال باید توجه داشت گردبر دستی قیمت پایین تری دارد و یک گزینه اقتصادی به شمار می رود.

– لطفا در مورد دریل رادیال و تفاوت های آن با دریل های معمولی توضیح دهید.

با استفاده از دستگاه دریل رادیال می توان روی سطوح فلزات و غیرفلزات سوراخ با قطرهای دلخواه ایجاد کرد. روی دریل رادیال گیربکسی تعبیه شده که امکان حرکت شعاعی روی سطوح را میسر می سازد.

تفاوت اول دریل رادیال با دریل های معمولی در این است که دریل های معمولی را نمی توان برای سوراخکاری سطوح عمیق و ضخیم استفاده کرد؛ این در حالی است که دریل رادیال همچون کاغذ به سطوح ژرف نفوذ کرده و از آن عبور می کند. تفاوت بعدی دریل ها در نوع استفاده از آن ها است؛ برای استفاده از دریل رادیال نیاز نیست دریل را دائما با خود جابجا کرد بلکه تنها لازم است دریل رادیال را به طور ثابت در یک نقطه قرار داد و با حرکت دادن کلگی این دستگاه، سوراخ های مورد نظر را ایجاد کرد. برش های انجام شده توسط دریل رادیال به ویژه دریل رادیال چک و چین با سرعت بالایی انجام شده و زیاد شما را معطل نمی کنند.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی

– در کاتالوگ ماشین سازی عبدالله زاده محصولی دیده می شود به نام نورد. لطفا در مورد کاربرد انواع دستگاه نورد توضیحاتی ارائه دهید.

نورد دستگاهی است که از آن برای گرد کردن ورق و یا مقاطع دیگر استفاده می شود. با استفاده از دستگاه نورد می توان مقاطع مختلف را گرد کرد و به شکل نیم دایره یا کمان هلالی در آورد. نورد ( نورد پروفیل و لوله ، نورد تیرآهن ، نورد نبشی ، نورد ورق ) را بسته به نیاز می توان به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد. در صورتی که می خواهید مقاطع سختی دوام و بالایی داشته باشند، می توانید نورد را به روش سرد انجام دهید و در صورتی که انعطاف پذیری بالا خواسته شماست، نورد گرم مقاطع را برایتان منعطف می کند.

از انواع دستگاه نورد شامل نورد صفرزن و نورد سه غلطک می توان برای گرد کردن مقاطع مختلفی نظیر لوله و پروفیل، آهن، تیرآهن، نبشی و … استفاده کرد.

– ممنون بابت توضیحات جامع و کاربردی شما مهندس عبدالله زاده عزیز. لطفا در مورد مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید نیز توضیحاتی برای خوانندگان ما ارائه کنید.

ماشین سازی عبدالله زاده ( ارائه کننده چرخ حلبی ، گردبر ورق ، دریل رادیال و نورد ) فعالیت خود را در زمینه توزیع و فروش ماشین آلات صنعتی در سال 1370 آغاز کرد. اکنون که 30 سال می گذرد، باورش برایم سخت است که چگونه برند عبدالله زاده به مقبولیت این چنینی نزد عام رسیده است.

بیشتر بخوانید:  نحوه انتخاب کابینت روشویی کانتر دار

محصولات عرضه شده توسط ماشین سازی عبدالله زاده دارای 1 سال گارانتی و تعمیرات رایگان بوده و خدمات پس از فروش 10 ساله نظیر برای خریداران محصولات مان در نظر گرفته ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ماشین سازی عبدالله زاده و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی با بیش از …