طرز تهیه ترشی گل سیر

[ad_1]

طرز تهیه ترشی گل سیر, نکاتی برای تهیه ی ترشی گل سیر

طرز تهیه ی ترشی سیر گل

ترشی گل سیر طعمی مشابه سیر ترشی دارد اما بوی آن کمتر هست و به آسودگی قابل خوردن هست. این ترشی با غذاهایی مشابه ماهی، دمیپختی و ماکارونی خیلی خوشمزه می شود و دهان کمتر از سیر بو می گیرد.

زمانی که ساقه ی سیر بلند می شود، اگر هنوز چیده نشده اند، روی بخت ساقه ی آن سیرهای کوچکی در می آید که به آن ها گل سیر می گویند. این گل سیرها شبیه گل هستند، گل ها معمولا در ماه خرداد در می آیند و بهترین روزگار برای انداختن سیر ترشی 10 روز پایانی خرداد ماه هست زیرا در این مدت سیرها هم خشک تر هستند و هم گل دارند.

گل سیرها را می توانید همراه با خود سیرها، ترشی بیندازید یا مشابه سیر، برای خوردن استفاده کنید. ترشی گل سیر یکی از سوغاتی های گیلان هست.

طرز تهیه ترشی گل سیر :

مواد لازم :

 گل سیر  به مقدار لازم
سرکه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گل سیر :

برای تهیه ترشی گل سیر، ابتدا گل سیرها را پاکیزه کنید و ساقه های آن را بگیرید و روی آن ها نمک بپاشید و در خورشید یا در جایی خشک قرار بدهید تا نم آن کامل گرفته شود و خشک تر شوند.

سپس پوست روی سیرها را بگیرید تا دانه های پیدا شود. پس از آن سیرها را داخل شیشه های پاکیزه و خشک بریزید و روی آن نمک بریزید و سرکه بریزید تا حدی که سرکه روی سیرها را کاملا بپوشاند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کتف و بال مرغ عسلی

سپس آن را در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید قرار بدهید دست‌کم باید به مدت 1 سال آن را باز نکنید تا سیرها کمی برسند. هرچه بیشتر سیرها بماند بهتر می رسند و سبب می شود بعد از مصرف دهان کمتر بو بدهد.

روشی دیگر برای تهیه ی ترشی گل سیر :

ترشی گل سیر,تهیه ی گل سیر ترشی

روش های درست کردن ترشی گل سیر

مواد لازم برای گل سیر :

گل سیر 250 گرم
سرکه به مقدار لازم
آب انار نصف لیوان
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سیر ترشی :

در این روش پخت گل سیرها چند لحظه با آب بجوشانید تا کمی نرم شوند، سپس آن را آبکشی کنید اجازه بدهید خنک شوند، پوست روی آن ها را بگیرید. پس از خنک شدن آن ها را داخل شیشه های پاکیزه و خشک بریزید. سپس روی آن ها نمک بریزید و بعد آب انار را روی آن ها بریزید و در پایان سرکه را روی آن ها بریزید تا حدی که سرکه روی سیرها را بپوشاند.

سپس در آن را استوار ببندید و در جایی تاریک و خنک قرار بدهید. این ترشی سیر پس از دو هفته رسیده هست اما می توانید آن را به مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه انواع ترشی گل سیر, روش های درست کردن ترشی سیر

درست کردن ترشی گل سیر

نکاتی برای تهیه ی ترشی گل سیر :

 برای تهیه ترشی گل سیر می توانید مقداری از ساقه ی آن را به سیر نگهداری کنید و با آن ها ترشی بیاندازید.

 برای زودتر آمدن ترشی سیر آن ها را مقداری بجوشانید مراقب باشید جوشاندن زیاد نباشد زیرا سبب له شدن سیرها می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ی خورش ترشه سماق مازندرانی

 زمانی که سیر تازه برای ترشی می خرید و تمرکزفکر کنید اگر ساقه های آن گل دارد اجازه ندهید فروشنده آن ها را کوتاه کند. زیرا آن ها گل سیر هستند و می توانید آن ها را با سیر ترشی بیاندازید. حتی می توانید از آن ها به عنوان سیر در غذا مصرف کنید.

بعضی افراد ترشی سیر را ملس دوست دارند به در این صورت می توانید مقدار خیلی کم شیره انگور داخل سرکه آن بریزید شیره انگور سبب زودتر آمدن ترشی سیر می شود.

 اگر ترشی سیر به روش اول را تهیه کردید و از سرکه سفید استفاده کردید رنگ ترشی شما روشن می شود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

روشهای مختلف تهیه ترشی گردو عالی

[ad_1] ترشی گردو همدانی نحوه تهیه ترشی گردو در فصل بهار ترشی گردو، ترشی سنتی …