طرزتهیه شیرینی زبان و پاپیون

 شیرینی زبان خانگی,شیرینی با خمیر هزارلا

تهیه شیرینی زبان و پاپیونی

با خمیر هزارلا می توانید چند شیرینی گوناگون مشابه شیرینی زبان، پاپیونی و ناپلئونی درست کنید. و از خوردن آن ها لذت ببرید. خمیر هزارلایه بعد از پخت به صورت لایه لایه می شود.

این خمیر، خمیر حساسی میباشد برای تهیه ی آن باید وقت و صبر داشته باشید و با تمرکزفکر درست کنید.

آرد آن بهتر میباشد خیلی خوب و با مرغوب تهیه شود. هر آردی خوب بدست نمی آید.

برای کره میانی از مارگارین هزارلا استفاده کنید. کره هم می شود استفاده کرد اما بوی کره غالب میباشد و ماندگاری آن خیلی کمتر میباشد.

این خمیر نمی تواند زیاد داخل دمای محیط بماند. اگر می بینید کاری برایتان پیش آمد خمیر را قطعا داخل یخچال بگذارید.

این خمیر را می توانید ماه ها داخل فریزر نگهداری کنید و هنگامی که خواستید با آن شیرینی درست کنید از شب قبل داخل یخچال بگذارید تا کامل یخ زدایی شود.

این خمیر برای تهیه انواع شیرینی مثل شیرینی زبان، شیرینی پاپیونی، شیرینی ناپلئونی استفاده می شود.

طرز تهیه خمیر هزارلایه :

شیرینی زبان,طرز تهیه شیرینی زبان

شیرینی با خمیر هزارلا

مواد لازم برای خمیر هزارلایه :

 مارگارین هزارلا  350 گرم
 جوهر لیمو  1 گرم
 نمک 2 گرم
 روغن مایع  75 گرم
آرد 750 گرم
 آب سرد 275 گرم

طرز تهیه خمیر هزارلایه :

آرد و جوهر لیمو را با هم مخلوط کنید سپس کم کم آب را افزایش کنید یکم که خمیر شکل گرفت روغن و نمک را افزایش کنید اگر نیاز به آب داشت آب افزایش کنید. خمیر را آنقدر ورز بدهید تا خمیر صاف و یکدستی بدست بیاورید. ممکن میباشد آب کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد پس تو افزایش کردن آب تمرکزفکر کنید خمیر نباید به دست بچسبد سپس آن را به شکل یک چانه ی بزرگ در بیاورید و وسط آن را با چاقویی تیز یک نشان + بگذارید و روی خمیر را با نایلون بپوشانید و داخل یخچال بگذارید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه توپک های بیسکویتی با سس شکلات

اکنون مارگارین هزارلا را بین دوتا نایلون قرار بدهید و با وردنه باز کنید و بعد داخل فریزر قرار بدهید. بعد از اینکه مارگارین سفت شد خمیر را از داخل یخچال بیرون بیاورید و با وردنه روی آن بکشید و خمیر را باز کنید بعد مارگارین را روی خمیر قرار بدهید.

و اطراف خمیر را روی مارگارین برگردانید به صورتی که کره بین خمیر باشد و اصلا پیدا نباشد و با وردنه صاف کنید. آردهای اضافی خمیر را بردارید و با وردنه ضربه های آرام به خمیر بزنید و خمیر را پهن کنید. آردهای اضافی خمیر را با برس پاک کنید و از لبه های بالا و پایین خمیر روی آن قرار بدهید و خمیر را از وسط تا کنید به صورتی که خمیر 4 لاتا شده باشد و بعد آن را داخل ظرفی قرار بدهید و روی آن نایلون بکشید.

و داخل یخچال قرار بدهید بعد از 20 لحظه خمیر را بیرون بیاورید و آن را باز کنید و اگر لازم بود خیلی کم آرد روی آن بپاشید و با وردنه باز کنید و دوباره لبه های بالا و پایینی آن را تا بزنید و نایلون بکشید و داخل یخچال قرار بدهید این کار باید تا 6 مرتبه انجام بدهید و هربار بین آن ها به مدت 20 لحظه داخل یخچال قرار بدهید.

بعد از این مراحل خمیر هزار لایه ی شما آماده میباشد.

از خمیر هزارلا می توانید برای تهیه ی انواع شیرینی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی :

شیرینی زبون,تهیه شیرینی زبان و پاپیونی

طرزتهیه شیرینی زبان

مواد لازم برای شیرینی زبان :

 خمیر هزارلا یک کیلو گرم
 عسل 3 قاشق غذاخوری
 آب ولرم  1 قاشق مرباخوری
پودر پسته  برای تزیین
شکر مقداری
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک ساده

طرز تهیه شیرینی زبان :

خمیر هزارلا را روی برگ آشپزخانه به کلفتی نیم سانتیمتر پهن کنید. در یک کاسه عسل و آب را مخلوط کنید و خوب هم بزنید و با برس آشپزخانه روی خمیر بمالید و روی آن را شکر بریزید. اکنون با قالب مخصوص شیرینی زبان قالب بزنید اگر قالب نداشتید می توانید برش های مستطیلی بزنید و با چاقو یک شیار طولی در وسط هر کدام ایجاد کنید و در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی ها را با کمی دوری بچینید.

فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و سینی را در طبقه وسط فرقرار بدهید. برای 10 لحظه حرارت را بالا نگه دارید تا نان ها پف کنند سپس حرارت را به 170 درجه سانتیگراد پایین بیاورید و بگذارید شیرینی ها برای 15 تا 20 لحظه دیگر بپزند.

اکنون شیرینی ها را از فر بیرون بیارید دوباره عسل روی آنها بزنید و با پسته و کنجد تزیین کنید و اجازه بدهید خنک شوند و بعد داخل کاسه مورد نظرتان بچینید. اگر متمایل‌شدن داشتید می توانید شربت بار تهیه کنید و بعد از پخت شیرینی روی آن ها بریزید.

شیرینی زبان با خمیر یوفکا را هم تهیه می شود.

طرزتهیه شیرینی پاپیونی خانگی :

تهیه شیرینی پاپیونی,تهیه شیرینی زبان و پاپیونی

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

مواد لازم برای 30 تا شیرینی پاپیونی :

 سفیده تخم مرغ  2 رقم
 پودر پسته یک چهارم پیمانه
 پودر قند  یک دوم پیمانه
 خمیر هزارلا 1 کیلوگرم

طرز تهیه شیرینی پاپیونی :

خمیر هزارلا را به قطر 1 سانتیمتر باز کرده و نوارهایی به ابعاد 2 سانتیمتر در 6 تا 8 سانتیمتر ببرید. وسط آن را پیچ داده و کمی سفیده بزنید تا به هم بچسبد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک جنگل سیاه

سپس در سینی فر چیده و در فری که از قبل با حرارت 400 درجه فارنهایت گرم کرده اید به مدت 15 لحظه (در طبقه وسط فر) قرار دهید.

بعد از پختن و سرد شدن روی آن کمی پودر قند یا شکر درشت بپاشید یا این که می توانید بعد از پخت مقداری شربت روی آن بریزید و کمی پودر پسته بپاشید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده و …