سرامیک کف مات یا براق، کدام بهتر است؟

[ad_1]

بهترین مارک سرامیک کف,سرامیک کف پذیرایی

راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک

انتخاب سرامیک کف و کاشی

سرامیک براق بازتاب و جلوه نور خیلی خوبی دارد و سبب می شود منزل لوکس تر به نظر برسد. اگر فضای خالی از قالی و قالیچه منزل تان زیاد هست بهتر هست از این نوع کفپوش استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

راهنمای انتخاب بهترین سرامیک کف

سرامیک کف امروزه به عنوان یک کفپوش جوراجور و زیبا مطرح می باشد و در هنگام طرح‌ریزی دکوراسیون داخلی مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار می گیرد. برای انتخاب سرامیک کف باید مولفه های گوناگونی را در نظر گرفت، نوع مکانی که می خواهیم برای آن سرامیک انتخاب کنیم، میزان نور محیط، میزان نم محیط، دمای محیط، رنگ های به کار رفته در محیط همگی از مولفه های موثر در انتخاب سرامیک کف می باشند. به همین سبب راهنمای انتخاب سرامیک کف پذیرایی، کف دوش، کف دستشویی و کف آشپزخانه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز در دسته‌بندی انواع کاشی و سرامیک کف قرار دارد که شایستگی شستشو دارد و همچنین مقاومت خیلی بالایی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کفپوش اتاق‌ها هست. البته این سنگ خیلی گرانقیمت هست اما زیبایی منحصر به فردی دارد. سنگ مرمر به علت لکه پذیری سریع در محیط بیرون از منزل استفاده نمی‌شود و تنها در فضاهای داخلی کاربرد دارد.

سرامیک کف چه رنگی خوب هست؟

برای انتخاب رنگ سرامیک کف پذیرایی و به طور کلی انتخاب انواع سرامیک کف برای منزل توجه به متراژ و میزان کوچکی یا بزرگی فضا خیلی مهم هست. چرا که رنگ سرامیک کف منزل نقش داشتن معین‌کردن کننده ای در بزرگ نمایی یا کوچک‌نمایی آن دارد.

به طور کلی بهتر هست که برای فضاهای کوچک از انواع سرامیک رنگ روشن استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی تان به حد کافی بزرگ هست می‌توانید با خیال آسوده به پی‌جویی رنگ های تیره تر نیز بروید.

طیف های مختلف رنگ قهوه ای از جمله رایج ترین رنگ ها برای سرامیک کف هستند. سرامیک طرح پارکت را نیز می توان در این دسته قرار داد. یکی از مهم ترین دلیل‌ها معروفیت این طرح و رنگ این هست که به آسودگی می توان وسایل مختلف منزل را در کنار آن ست نمود. همچنین رنگ های کرم، نخودی و سفید نیز به همین دلیل از جمله رنگ های پر طرفدار در انتخاب سرامیک کف هستند.

سرامیک کف,سرامیک کف چه رنگی خوبه

بهترین سرامیک کف پذیرایی

بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی

سرامیک کف پذیرایی دارای طرح های زیبا و متنوعی هستند و در انواع رنگ های تیره و روشن موجود می باشند. سرامیک ها با رنگ روشن برای اتاق های پذیرایی با متراژ کوچک مناسب هستند و سبب بزرگ تر به نظر آمدن فضای پذیرایی می شوند. اگر فضای پذیرایی منزل شما بزرگ هست می توانید از انواع سرامیک ها با رنگ روشن و تیره در فضای پذیرایی منزل خود استفاده کنید. سرامیک ها با رنگ های تیره دیرتر از سرامیک ها با رنگ های روشن و سفید کثیف می شوند.

بیشتر بخوانید:  مدل آینه و شمعدان دیواری

سرامیک ها امروزه در انواع طرح های چوبی نیز طرح‌ریزی می شوند و این مدل سرامیک ها توانسته اند توجه اغلب طراحان داخلی و افراد را به سوی خود جلب کنند. لایه هایی که روی این مدل سرامیک ها کشیده می شوند طرحی شبیه به چوب دارند و گره هایی که در چوب های طبیعی موجود هست حتی در این نوع سرامیک ها به وضوح قابل مشاهده هست.

قبل از انتخاب رنگ، اندازه اتاق را در نظر بگیرید

رنگ های روشن مشابه کرم می توانند نور محیط را انعکاس دهند و به همین دلیل می تواند اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهد. رنگ هایی مشابه سبز درختی قهوه ای و نارنجی می تواند در محیط های باز مشابه آشپزخانه که محیط پر نوری دارد مورد استفاده قرار گیرد.

سرامیک چه رنگی مده,سرامیک کف مات

سرامیک کف مات بهتره یا براق

مزایای کاشی سرامیک های براق

بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک

سرامیک های براق سبب انعکاس بالای نور می شوند و این نور را در فضا منتشر می کنند. بنابراین فضای منزل را بزرگتر نشان می دهد.

لوکس نشان دادن فضای منزل

سرامیک براق بازتاب نور خیلی خوبی دارد و سبب می شود منزل لوکس تر به نظر برسد. اگر فضای خالی از قالی و قالیچه منزل تان زیاد هست بهتر هست از این نوع سرامیک استفاده کنید تا زیبایی بیشتری به دکوراسیون منزل ی شما ببخشد.

ولی باید بدانید که سرامیک براق کثیفی و لک را هم بیشتر نشان می دهد.

فضاهای تاریک را روشن تر نشان می دهد

افرادی که به هر دلیلی حس می کنند فضای منزل ی آن ها تاریک هست و به فضای روشن تری نیاز دارند باید از کاشی هایی با سطح براق استفاده کنند. این کاشی ها با انعکاس نور بیشتر فضا را روشن تر جلوه می دهند، طبیعتاً استفاده از رنگ های روشن تر این روشنایی را بیشتر می کند و فضا را سفیدتر نشان خواهد داد. این کاشی ها انتخاب های ایده آلی برای فضاهای تاریک یا با محدودیت نورپردازی می باشند.

بیشتر بخوانید:  مدل های صندلی ننو (مادربزرگ)

پاکیزه کردن آن ها آسوده تر هست

به علت لغزنده بودن سطوح، نظافت و پاکیزه کردن این سرامیک ها آسانتر خواهد بود.

سرامیک کف پذیرایی,بهترین سرامیک کف پذیرایی

مزایا و معایب کاشی و سرامیک براق

عیب های کاشی و سرامیک های براق

عیوب و کثیفی ها روی سرامیک های براق بیشتر نمایان می شوند

هر چه سطح سرامیک براق تر باشد، آلودگی سطح آن مشخص تر خواهد بود. ذات کاشی های براق این گونه هست که هرگونه لکه ای اعم از جای انگشت، جای پا، لکه های صابونی یا لکه های خشک شده ی آب و حتی مو و پرزهای ریز قالی را خیلی واضح نشان می دهد. بنابراین سرامیک براق نیاز به رسیدگی روزمره بیشتری نسبت به سرامیک مات دارد.

حتی نظافت آنها با تی یا دستمال نجس هم آثار کثیفی را واضح نشان می دهد. هر چند که نظافت کاشی و سرامیک های براق خیلی آسان هست اما برای اینکه این کاشی ها خودشان را زیباتر نشان بدهند باید از نظافت بی عیب و نقص آن مطمئن شوید.

سطح سرامیک های براق خیلی لغزنده هست

سطح صاف و براق این سرامیک ها سبب می شود تا لغزندگی بیشتری نسبت به سرامیک های مات داشته باشند، مخصوصا اگر خیس باشند. بنابراین استفاده از این نوع سرامیک ها برای کف مخصوصا کف سرویس بهداشتی و دوش یا سایر فضاهای مرطوب یا مکان های پررفت و آمد مشابه ورودی سالن پذیرایی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

درخشش و بازتاب غیرمتعارفی دارند

برخی از مردم بازتاب درخشان سرامیک های براق را نمی پسندند و این سرامیک ها برای بعضی فضاها نامناسب هست. برای مانند استفاده از سرامیک های براق برای سالن های مطالعه یا فضاهایی که تمرکز در آن خیلی مهم هست ممکن هست به خاطر درخشش بازتاب ها سبب مزاحمت و حواس پرتی برای کاربران محیط شود.

سرامیک کف چه رنگی خوبه,بهترین مارک سرامیک کف

مزایا و معایب کاشی و سرامیک مات

بیشتر بخوانید:  چگونه هفت سین مدرن یا مینیمال داشته باشید؟

مزایای کاشی سرامیک های مات

چسبندگی سطح بیشتری دارند

سطوح مات کشش و چسبندگی بیشتری نسبت به سطوح براق دارند، بنابراین سرامیک های مات بهترین انتخاب برای کف همه فضاها مخصوصا سرویس های بهداشتی و فضاهای مرطوب می باشد.

هرگز از سرامیک براق برای کف فضاهای خیس استفاده نکنید. از بهترین مکان ها برای نصب سرامیک های مات، ورودی ها هستند. لعاب مات جرم، کثیفی، خاک و گردوخاک و پرزهای ناشی از رفت و آمد و ترافیک زیاد را نشان نمی دهد.

سرامیک مات جلوه نوری کمتری دارد و لک و کثیفی را هم به نسبت کمتر نشان می دهد. سرامیک های مات انتخاب بهتری برای افرادی هست که نگران سرخوردن خودشان یا قالی هایشان هستند.

نگهداری از سرامیک های مات آسان تر هست

کاشی های مات بر خلاف کاشی های براق، تا حد زیادی گرد و خاک، لکه ها و قطرات آب را نشان نمی دهند. بنابراین مرتب به نظافت نیاز ندارند.

سرامیک کف پذیرایی,بهترین سرامیک کف پذیرایی

بهترین انتخاب برای کفپوش

معایب سرامیک کف مات

لکه ها سخت تر پاکیزه می شوند

سرامیک های مات به آسودگی لکه ها و گرد و گردوخاک و قطره های آب را نشان نمی دهند و نیازی به نظافت دوران ای و منظم ندارند. اما زمانی که نیاز به پاکیزه کردن دارند، شستشوی آن به مراتب سخت تر از کاشی های براق هست.

فضا به اندازه ی واقعی دیده می شود

کاشی های مات برخلاف کاشی های براق نور را انعکاس‌یافته نمی کنند، در عملکرد نمی توانند مشابه سرامیک های براق فضا را بزرگتر نشان دهند. بنابراین کاشی و سرامیک های مات برای فضاهای نسبتا بزرگ با نور کافی پیشنهاد می شود.

چه سرامیک براق در کفپوش منزل استفاده کنید و چه سرامیک مات، رنگ تیره آن کمتر از سرامیک روشن کثیفی را نشان می دهد. رنگ میانه براق برای سرامیک انتخاب خوبی هست. نه به روشنی سفید و کرم و نه به تیرگی پارکت. برای انتخاب نوع سرامیک علاوه بر نکته‌ هایی که گفته شد به خودتان مراجعه کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زیباترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه

[ad_1] مدل انگشتر یاقوت تصویرها های مدل انگشتر یاقوت زنانه یاقوت نوع سرخ رنگ و …