دلایل سفید بودن رنگ هواپیما چیست؟

[ad_1]

 چرا رنگ هواپیما سفید است, علت های سفید کردن هواپیما

مزیت های انتخاب رنگ سفید برای هواپیما

چرا رنگ همه هواپیماها سفید میباشد؟

احتمالا تا به حال این سوال برای خیلی از شما پیش آمده باشد که چرا رنگ هواپیماها به رنگ سفید هستند؟ اما دلیل منطقی برای آن ها نمی دانید پس با ما همراه باشید که دلایل علمی و منطقی آن را بدانید.

چرا هواپیماها معمولاً سفید رنگ می شوند؟

آیا می دانید چرا اکثر هواپیماها به رنگ سفید هستند؟ هر چند با این رنگ باند فرودگاه کوفته کننده و بی روح به نظر می رسد اما دلایل منطقی برای آن وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دلایل سفید بودن رنگ هواپیما چیست؟

مزیت گرمایی :

رنگ سفید بازتابنده ای فوق العاده از نور خورشید میباشد و تقریباً پایان نوری که به آن می افتد را انعکاس‌یافته می کند ، برخلاف سایر رنگ ها که مقداری از نور را جذب می کنند.

اگر هواپیمای خود را به رنگ دیگری غیر از سفید رنگ کنید ، سبب جذب نور خورشید و گرم شدن بدنه هواپیما می شود ، چیزی که می خواهید از آن اجتناب کنید. از جهت دیگر، سفید آن نور خورشید را انعکاس‌یافته می کند و از تجمع تدریجی گرما در هواپیما پیشگیری می کند.

این امر سبب می شود که دمای سطح هواپیما خنک شود. به خنک تر نگه داشتن کابین کمک خواهد کرد. هنگامی که هواپیما با سرعت بیش از 500 متمایل در ساعت پرواز می کند، اصطکاک مولکول های هوا سبب گرم شدن قاب هواپیما می شود. رنگ سفید، به خنک نگه داشتن قاب هوا کمک می کند !!!

بیشتر بخوانید:  شماره های اضطراری که هر فردی باید بداند

این نکته خوبی میباشد، نه تنها هنگام پرواز هواپیما، بلکه همچنین هنگامی که روی باند پارک شده میباشد، کمتر گرم می شود.

بهترین رنگ برای هواپیما, آشنایی با دلایل علمی برای سفید بودن هواپیما

علت انتخاب رنگ سفید برای هواپیماها

تشخیص آسان ترک ها و نقص های بدنه هواپیما :

به طور طبیعی، اگر رنگ آن تیره باشد، ترک های زیاد جزئی یا نقص روی سطح فلزی بدنه به آسودگی قابل تشخیص نیست. بنابراین، اگر بدنه هواپیما به رنگ سفید، رنگ شود، تشخیص ترک یا نقص فلزی سطح بدنه به آسودگی قابل تشخیص میباشد.

رنگ آمیزی سفید نسبت به رنگ آمیزی آن با سایر رنگ ها نسبتاً کم‌بها تر میباشد :

مطمئناً رنگ آمیزی هواپیما مشابه نقاشی منزل یا ماشین نیست. اگر از رنگ های زیاد رنگارنگ برای زرق و برق بیشتر هواپیما استفاده می کنید، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. شما همیشه سعی خواهید کرد هزینه خود را به لااقل برسانید. بنابراین، به همین دلیل میباشد که هواپیماها با رنگ سفید، رنگ آمیزی می شوند.

رنگ سفید محو نمی شود :

هنگام پرواز در ارتفاعات، کاملاً در معرض شرایط مختلف جوی، هواپیماهای رنگی کمرنگ می شوند و برای اینکه زیبایی خود را حفظ کنند باید زود به زود رنگ آمیزی شوند. که این خود هزینه های زیادی در بر دارد. از جهت دیگر، یک هواپیمای سفید رنگ، حتی پس از گذراندن دوران قابل توجهی در هوا، اختلاف چندانی نمی کند.

علت سفید بودن رنگ هواپیما, چرا رنگ هواپیما سفید است

چرا اغلب هواپیماها سفید هستند؟

در صورت رنگ آمیزی غیر از سفید، دوران فروش متقاضی کمتری دارید و با ارزش کمتری از شما می خرند :

رنگ آمیزی هواپیما به رنگ دیگری غیر از سفید می تواند بر بها فروش آن اثر منفی بگذارد. مالکان هنگام خرید هواپیمای سفید نیازی به رنگ آمیزی مجدد هواپیما ندارند. تنها دگرگونی نام و نشان شرکت در هنگام فروش کافی میباشد. علاوه بر این، این گزینه نیز اقتصادی میباشد.

بیشتر بخوانید:  درباره تعلیق قرارداد

صرفه جویی یا کاهش وزن هواپیما :

برای رنگ آمیزی رنگی هواپیما به چند رنگ نیاز میباشد. اگر می خواهید هواپیمای خود را چند رنگ بسازید، وزن رنگ های مختلف بیشتر و بیشتر به وزن هواپیما می افزاید. بنابراین، رنگ آمیزی آسان آن با سفید مزایای دیگری به شما می دهد و همچنین سبب کاهش وزن هواپیما می شود.

تشخیص هواپیما حتی در شب آسان میباشد :

رنگ سفید خاصیت انعکاس پایان نوری را که بر روی آن می تابد را دارد. بنابراین، اگر هواپیما سفید رنگ باشد، ردیابی هواپیما زیاد آسان خواهد بود.

 

منبع:بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

معرفی گیاه گل سنگ، روش پرورش و تکثیر

[ad_1] گیاه گل سنگ صورتی و سفید همه چیز درباره گیاه گل سنگ گل سنگ گیاهی …