بهترین رنگ اتاق خواب

[ad_1]

رنگ اتاق خواب صورتی چرک,رنگ حال

بهترین و بدترین رنگ برای اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق همیشه یک دغدغه اساسی می باشد به خصوص که این روزها برخی افراد تصمیم دارند برای سال آینده رنگ دیوار اتاق های منزل خود را تبدیل دهند. قطعاً هر رنگی اثر متفاوتی بر فضای منزل و روحیه شما می گذارد.

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

رنگ هایی نیز وجود دارد که برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ هایی نظیر بنفش، خاکستری، قهوه ای و قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی شوند. رنگ بنفش منجر به خواب کم می شود. این رنگ بدترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب می باشد، این رنگ منجر به تحریک قوه تخیل می شود که منجر به تقویت خلاقیت شما می شود و منجر به کابوس های شبانه می شود.

رنگ خاکستری در رده دوم بدترین رنگ ها می باشد که منجر به خواب کم در شب می شود. استفاده از این رنگ منجر به افسردگی می شود. رنگ قهوه ای هم مشابه رنگ خاکستری منجر به بی قراری و افسردگی می شود. در نهایت رنگ قرمز هم برای اتاق خواب توصیه نمی شود. رنگ قرمز هم رنگی پر شور و پر انرژی می باشد که فشار خون را بالاتر می برد و خواب شما را با مشکل مواجه می کند.

رنگ برای اتاق خواب,رنگ صورتی چرک برای اتاق خواب

رنگ های نامناسب برای اتاق خواب

رنگ نارنجی فضا را گرم می کند و احساس اطمینان به نفس و امنیت را در شما تقویت می کند. از همه مهم تر نارنجی رنگ شادی و نشاط می باشد. بهتر می باشد از رنگ نارنجی در اتاق خواب استفاده نکنید چون استراحت را از فضا می گیرد.

زرد، رنگ ابتدا روز می باشد؛ بنابراین احساس آغاز دارد و به منزل شما گرما و روشنی می دهد. شور، نشاط و امیدواری هم از دیگر موهبت های این رنگ زیباست. زرد برای اتاق خواب مناسب نیست چون ممکن می باشد سبب بی خوابی شود.

بیشتر بخوانید:  تزیین میز برای سالگرد ازدواج

برای رنگ حال و اتاق نشیمن از رنگ های انرژی بخش و شادی آور استفاده کنید.

رنگ حال,رنگ اتاق خواب

بدترین رنگ های اتاق خواب

به کارگیری رنگ روشن در اتاق خواب

انتخاب رنگ های روشن در اتاق خواب، معمولا کاری می باشد که انجام آن توصیه نمی شود. چرا که به دلیل بازتاب بیشتر نور از سطح اجسامی که دارای رنگ های روشن هستند، فضای اتاق را روشن می کنند و این به ویژه در مناطقی با آب و هوای گرم و یا مناطق جنوبی اصلا مناسب نیست.

در صورتی که در برخی مناطق شمالی و یا قطبی از رنگ های روشن در اتاق استفاده شود، می توان از ترکیب آنها با رنگ های ملایم تر به آسودگی یک ترکیب رنگ بینهایت مناسب را در محیط اتاق خواب ایجاد کرد. ترکیبی که نه تنها زیبا بلکه استراحت بخش نیز باشد.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ های روشن و خنثی

این ترکیب هم تقریبا مثل ترکیب قبلی می باشد، ولی اینجا به جای رنگ های تیره، از رنگ های روشن استفاده می شود. اگر می خواهید نور طبیعی بیشتری در اتاق خود داشته باشید این ترکیب برای شما مناسب تر می باشد. ته رنگ های آبی برای ایجاد برابری با نورهای گرمی که از بیرون داخل اتاق می شوند کاملا مناسب خواهند بود اما از رنگ هایی مشابه خاکی و کرمی هم غافل نشوید.

رنگ مناسب اتاق خواب,دکوراسیون رنگی اتاق خواب

رنگ های خنثی برای اتاق خواب

این را در نظر داشته باشید هر رنگی که برای اتاق خواب در نظر می گیرید از رنگ های روشن تر استفاده کنید. رنگ های خنثی و به رنگ زمین استراحت دهنده بوده و منجر به انرژی مثبت می شود.

رنگ حال,رنگ اتاق خواب

رنگ های روشن برای اتاق خواب

رنگ سبز، رنگ طبیعت می باشد و احساس تازگی و انرژی بخش آن سبب می شود هر تماشاگر به محض قرارگرفتن در چنین محیطی احساس مثبت داشته باشد. اکنون اندیشه کنید حضور چنین رنگی در اتاق خواب چقدر می تواند مفید باشد. در این کالکشن سایه های گوناگون سبز، از جمله: سبز نعنایی، سبز لیمویی، سبز خاکستری، سبز زیتونی، سبز ارتشی و سبز زمردی در دکوراسیون اتاق خواب ها مورد استفاده قرار گرفته می باشد.

بیشتر بخوانید:  شیشه بالکن چیست + مدل های شیشه بالکن

ترکیب سبز و زرد نیز بر کیفیت خواب تاثیر خوبی دارد.

رنگ صورتی چرک برای اتاق خواب,رنگ اتاق خواب صورتی چرک

روانشناسی رنگ های دکوراسیون اتاق خواب

آبی جزء یکی از رنگ های مناسب برای دیوارهای اتاق خواب می باشد، رنگ آبی کمرنگ سبب تمرکز و استراحت می شود و آبی پر رنگ اطمینان به نفس تان را افزایش می دهد پس اگر به رنگ آبی علاقه دارید قطعا از آن برای دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید.

رنگ مناسب اتاق خواب,دکوراسیون رنگی اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

صورتی رنگ شادی و احساسات عاشقانه می باشد. این رنگ احساس شادی را به منزل شما می دهد و افسردگی و گوشه گیری را از شما دور می کند. صورتی برای اتاق دختر بچه ها بهترین رنگ می باشد. این رنگ با افسردگی مبارزه میکند پس اگر شخص گوشه گیری هستید این رنگ برای دیوار اتاق شما مناسب می باشد.

ترکیب صورتی و سفید فضا را بازتر و زیباتر نشان می دهد.

رنگ صورتی چرک برای اتاق خواب یا مکان های دیگر، کمی خاکستری در خود دارد که سبب می شود تا فضا کامل تر به نظر بیاید. این رنگ با رنگ های روشن تر از خود مثل سفید نقره ای و فیروزه ای کامل می شود. ( بیشتر بخوانید: در اتاق خواب چه رنگی، احساس بهتری دارید؟)

روانشناسی رنگ های اتاق خواب,روانشناسی رنگ های دکوراسیون اتاق خواب

رنگ اتاق خواب صورتی چرک

اتاق خواب به رنگ طوسی و زرد، اگر از این ترکیب رنگ مدرن به صورت درست و مناسبی استفاده قرار شود، اتاق از نظر رنگی و احساس و حال برابری بینهایت خوبی پیدا خواهد کرد. خاکستری هیچ فشاری به چشم‌های بییننده نمی‌آورد و نقاطی که رنگ زرد در آن‌ها استفاده شده می باشد توجه تماشاگر را کاملا به خود جلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  مدل آینه و شمعدان دیواری

شما می توانید با قرار دادن رنگ زرد در مناطقی که می خواهید توجه بیشتری به آن ها صورت بگیرد چشم تماشاگر را در اتاق‌ خواب هدایت کنید. این رنگ در عین حال احساس‌ و حالی پرانرژی و شاد به تماشاگر انتقال می‌دهد. تنها حواستان باشد که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. با این وجود اگر شما نور طبیعی زیادی در اتاق خود ندارید و برای کارهایتان نیاز به نور دارید، این ترکیب رنگی چندان مناسب شما نخواهد بود. اما می توانید به روشن تر یا تیره تر کردن رنگ طوسی مشکل نور را هم رفع کنید.

رنگ اتاق خواب,رنگ صورتی چرک برای اتاق خواب

روانشناسی رنگ های اتاق خواب

رنگ اتاق خواب نقره ای

اگر به دنبال یک رنگ زیبا و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می گردید به گزینه «نقره ای» اندیشه کنید. رنگ نقره ای سبب می شود سریع تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی می باشد که معمولا طول می کشد تا به خواب عمیق بروند.

رنگ مناسب اتاق خواب,رنگ برای اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زیباترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه

[ad_1] مدل انگشتر یاقوت تصویرها های مدل انگشتر یاقوت زنانه یاقوت نوع سرخ رنگ و …