با مدیسو میفهمی تو پاییز چی بپوشی!!

تفاوت بین جامپر، جامپسوت و رامپر

شلوار سرهمی یا شلوار یه سره، اسم‌های اشتباهی هستند که به شلوارهای جامپر، جامپسوت و رامپر نسبت می‌دهیم. امروز در این مقاله قصد داریم، تفاوت بین این سه مدل شلوار را بررسی کنیم تا در هنگام خرید شلوار زنانه ، اسم درست آن‌ها را بگوییم.

جامپرها

جامپرها به اسم‌های روپوش کودک یا لباس یک تکه بدون آستین که روی بلوز پوشیده می‌شود! نیز معروف هستند. اما چه دلیلی دارد که لقمه را دور سرمان بچرخانیم وقتی می‌توانیم یک کلمه جامپر را به خاطر بسپاریم؟!

این نوع شلوار بیشتر برای یک استایل راحتی مناسب هستند. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، در گذشته این مدل شلوار برای کودکان استفاده می‌شد و بعدها، این مدل وارد پوشش بزرگسالان نیز شد.

جامپر شلواری است که از بالا به پایین با آویزهایی متصل می‌شود و یک پنل جلویی دارد که معمولا یک جیب بزرگ آن را تشکیل می‌دهد. برای ست کردن لباس دیگری با آن، از یک پیراهن، تی‌شرت یا تاپ‌های کراپ بپوشید.

رایج‌ترین متریالی که برای جامپر مورد استفاده قرار می‌گیرد جین است؛ اما امروزه جامپرها را در پارچه‌های دیگر مانند کتان، پنبه، ابریشم و مخمل پیدا می‌کنیم. این شلوارها برای فصول مختلف مناسب هستند و به راحتی با یک ژاکت کش باف پشمی یا یک ژاکت سبک ست می‌شود.

یک واقعیت جالب: در انگلستان، بریتانیایی‌ها به جامپرها “ژاکت!” می‌گویند.

جامپسوت

اصطلاح مناسب و راحتتر برای این مدل شلوار، لباس سرهمی است؛ یک لباس یک تکه که از بلوز یا پیراهن متصل به شلوار تشکیل شده است. البته باید بگوییم که این لباس یک تکه اگر به شلوار چسبیده باشد، به آن جامپ کت و شلوار می‌گویند. این لباس‌ها یک انتخاب عالی برای شب‌های تابستان است. جامپسوت‌ها برای هر زمان و هر فصلی مناسب هستند؛ فقط باید اصول ست کردن را بلد باشید.

بیشتر بخوانید:  کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

یکی دیگر از اسم‌هایی که به جامپسوت گفته می‌شود لباس‌ سرهنگی است.  در نظر داشته باشید که جامپسوت در اشکال مختلفی وجود دارد و برش شلوار آن می‌تواند مکمل تیپ بدنی شما باشد. کت و شلوارهای گشاد برای اندام های گلابی شکل عالی هستند؛ آنها شما را قد بلندتر و لاغرتر می‌کنند، به خصوص اگر آنها را با صندل‌های پاشنه بلند بپوشید.

اگر برای خرید شلوار زنانه مناسب فرم بدنتان مشکل دارید، حتما مقاله جین مناسب برای هر فرم بدن را بخوانید.

برخلاف جامپر، جامپسوت آویز ندارد و می‌تواند بدون بند باشد.

رامپرها

شاید فکر کنید تمام شد و تنها همین دو مدل جامپر و جامپسوت را داریم؛ اما باید بگویم که مدل سومی هم وجود دارد. رامپرها یک لباس گشاد و یک تکه، که ترکیبی از پیراهن یا بلوز و یا شورت و شلوار شکوفه‌دار است که معمولا زنان و دختران برای ورزش، تفریح و غیره می‌پوشند. بهترین تعریفی که برای رامپر می‌توانیم بگوییم شلوارکی که به یک تاپ، بلوز یا پیراهن متصل است و می‌تواند بدون آستین، آستین کوتاه، هالتر، دکمه‌دار، یقه هفت، از روی شانه و … باشد.

بنابراین برای متوجه شدن تمایز واضح بین لباس‌های رامپر و جامپسوت، می‌توانید آنهایی را که شلوار دارند را لباس‌های سرپوشیده صدا کنید و آنهایی که شلوارک دارند را رامپر بگویید.

5 ست پاییزی که حتما باید داشته باشید

پاییز بهترین فصل برای خوش‌تیپی و استفاده از آیتم‌های مختلف است؛ شما در این فصل می‌توانید با استفاده از آیتم‌های مختلف، یک تیپ ایده‌آل و چشمگیر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم، 5 ست پاییزی که حتما باید در کمد یک خانم خوش‌پوش باشد را با شما در میان می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:  انتخاب دزدگیر اماکن برای ساختمان

هودی زیر بلیزر

یکی از محبوب‌ترین استایل‌هاییکه به تازگی طرفداران بسیاری دارد، هودی‌های همیشه دنج هستند؛ اما پوشیدن کت بلیزر با هودی یک سبک خیابانی نیست، بلکه ظاهری رایج است که نسل‌ها را فراتر می‌برد. پوشیدن یک هودی ساده زیر کت بلیزر اضافه کردن یک لایه شیک اضافی به ظاهر شما خواهد بود.

ادامه مطالب را در سایت مدیسو بخوانید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌ متنوع می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟

کدام رنگ را برای لباس مردانه انتخاب کنید؟ اگر شما مانند بسیاری افراد، صبح‌ها که …