اصول شیک پوشی برای افراد چاق

[ad_1]

 

نحوه پوشش افراد چاق, بهترین رنگ لباس برای افراد چاق

لباس مناسب افراد چاق

انتخاب لباس برای افراد چاق:

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که افزایش وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که افزایش وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

احیانا یکی از گرفتاری های خیلی از ما برای حضور در مهمانی ها و دیدارهای خودمانی مدل لباسی باشد که می خواهیم برتن کنیم. همگی ما دوست داریم زیباتر دیده شویم و مورد توجه اطرافیان مان قرار بگیریم. چنين خواستی در افرادی که افزایش وزرن دارند بیش از افراد دیگر میباشد، برای اینکه آنان در موارد بسیاری، می خواهند لاغراندام و متناسب تر به نظر برسند.

چطور می توان به این خواسته دست یافت؟ جواب آن را در زیر را ببینید، که مواردی مشابه توجه به رنگ و سایز لباس می تواند بخش هایی از بدن را که گرفتار برآمدگی ناشی از افزایش وزن شده اند بپوشاند و شخص را لاغرتر نشان دهد:

لباس های اندازه بدنتان بپوشید
اولین توصیه ای که باید به این اشخاص کرد این میباشد که به هیچ عنوان لباس گشاد و خیلی آزاد نپوشند. در موارد زیادی چنین افرادی بر این باورند که با کمک پوشش های گشاد و بلند حتی بزرگتر از اندازه (سایز) خود می توانند اندام شان را بپوشانند و کمی لاغر تر به نظر برسند.

همیشه باید با پوشیدن لباس اندازه ی بدنتان ابتدا کنید. لباس هایی که برایتان کوچک یا بزرگ هستند، چاق تر نشانتان می دهد. لباس نباید کم‌عرض باشد زیرا سبب جلب توجه به سلول های چربی بدنتان می شود. هم چنین لباس نباید خیلی گشاد باشد زیرا افزایش نمودن حجم و پوشاندن حالت بدن سبب این خیال می شود که بدنتان بزرگ تر از آنچه که نشان می دهد میباشد.

اما این کردار حتی سبب می شود شخص چاق تر از آنچه که میباشد به نظر برسد. بنابراین بهتر میباشد لباس هایی خریداری کنید که برش دار و خوش دوخت باشند تا بخش های مختلف بدن تان را با ایجاد خطای دید بپوشانند.(بیشتر بخوانید: کت و دامن برای افراد چاق )

البته نباید این نکته را فراموش کنید که لباس نباید آنقدر کم‌عرض باشد که انحنای بدن و برآمدگی های آن را نشان دهد. علاوه براین به طور کلی پوشیدن لباس هایی که دارای یک لایه اضافی مشابه جلیقه هستند همچنین پلیورهای پشمی کلفت و حجیم را فراموش کنید، که به صلاح شما نیست.

رنگ لباس مناسب افراد چاق:
دومین سوالی که بعد از انتخاب مدل لباس مطرح می شود، رنگ آن میباشد، اینکه چه رنگی این شایستگی را دارد که اندام شما را متناسب تر نشان دهد؟ توجه داشته باشید که بهتر میباشد از لباس هایی که رنگ روشن دارند استفاده نکنید زیرا شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهند. از رنگ ها و طرح های مناسب برای ایجاد آشکار لاغرتر استفاده کنید.

توصیه استاندارد، صدق‌آمیز ترین میباشد: مشکی بپوشید. مشکی دوستتان میباشد. مشکی و سایر رنگ های تیره، میزان سایه های قابل رویت روی بدنتان را کاهش می دهند. این امر سبب ایجاد خطای دید و در عاقبت لاغر تر به نظر رسیدنتان می شود. هم چنین سبب ایجاد یک خط عمودی بلند می شود. این رنگ را با تاکید و استفاده از زیورآلات بر کمر، مچ و پا هایتان ترکیب نمایید. این کار سبب می شود لاغر تر به نظر برسید.

 یکی دیگر از توصیه های استاندارد: از راه راه های عمودی استفاده کنید. راه راه های باریک عمودی نیز سبب ایجاد خطای دید و لاغرتر به نظر آمدن تان می شود.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدل های ست حلقه نامزدی

 از پوشیدن لباس های طرح دار (هر طرحی) نیز خودداری نمایید، چون که سبب می شوند بزرگ تر به نظر برسید. زنان هم بهتر میباشد دامن های بلند و تیره بپوشند.

اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که رنگ بلوز و شلوار یا دامنی که تهیه می کنید نزدیک به هم باشد تا سبب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر نمایان شود و به این ترتیب نقص های ناشی از افزایش وزن در آن بیشتر به چشم آیند. فراموش نکنید که رنگ های سریع یا طرح های برجسته و پررنگ و در بخش بالا تنه سبب جلب توجه افراد به این بخش از بدن شما می شود و ایرادهای موجود در این ناحیه را بیشتر نشان می دهد. بهتر میباشد به پی‌جویی طرح هایی بروید که دارای راه های عمودی و باریک بوده و رنگ آنها نیز تیره باشد. با وجود این، اگر اصرار دارید که تونیکی به رنگ سفید یا سایر رنگ های روشن را بپوشید، قطعا از کمربند مشکی و مدل دار استفاده کنید تا با بستن آن نگاه دیگران به سمت کمربند معطوف شود و لاغرتر دیده شوید.

اصول شیک پوشی,شیک پوشی افراد چاق

رنگ لباس مناسب افراد چاق

راسته نپوشید
در انتخاب شلوار نیز به این نکته توجه کنید که پوشیدن مدل های جین و راسته، پاها را چاق تر از آنچه هستند نشان می دهد پس همانطور که گفته شد، شلوارهایی تهیه کنید که در بخت ران کم‌عرض تر و در پایین کمی گشاد باشند. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره هایشان جیب طرح‌ریزی شده میباشد استفاده کنید، به این دلیل که شما را پهن تر نشان خواهند داد.

کمر شلوار تان نیز باید متناسب با اندازه شما بوده و حالتی را ایجاد نکند که شکم از کمر شلوار بیرون بزند، زیرا در این صورت بالاتنه شما بلندتر از پایین تنه به نظر می رسد که خود یک نقص میباشد. درباره نوع دامن نیز باید بگویم اگر پهلو و پایین ‌تنه شما خیلی چاق میباشد، به جای دامن‌های راسته از مدل های پلیسه کمک بگیرید. درصورتی که مچ و ساق پای‌ شما چاق میباشد، دامن‌هایی بپوشید که ارتفاع آنها تا زیر قوزک پا باشد. در این حالت پاشنه کفش شما نباید بیش تر از 6 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اشاره به این نکته هم ضرورت دارد که تا حد امکان هم از کفش های بی پاشه استفاده نکنید.

طرح های برش دار مناسب ترند
اگر بالا تنه شما چاق تر میباشد، از بلوزهای آسان و بدون طرح همچنین برشدار استفاده کنید. در عوض به پی‌جویی دامن هایی بروید که دارای گره یا چینی در ناحیه کمر هستند، با این انتخاب فرق اندازه دو بخش بدن شما پوشیده می شود و متناسب به نظرخواهید رسید.

سجاف دامن، کت و انواع دیگر پوشش، نحوه دیده شدن تان را دگرگونی می دهند. در کل بر روی باسن، قفسه سینه و کمر به دنبال خطوط مواج و برش باشید.

شلوارک های بلند و گشاد و دامن های ماکسی هیچ کمکی بهتان نمی کنند.شلوار های بوت کات و راسته، بهترین انتخاب برای افزایش کردن خطوط هستند.

همچنین می توانيد دامن های جذب تا روی زانو بپوشيد. در زمستان نیز دامن های جذب را با جوراب شلواری شگفت‌زده ترکیب کنید. این جوراب شلواری ها پا ها را (با هر شکل و اندازه) لاغر و بلند تر نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه برای پوشش آقایان

حتی می توانید از لباس هایی استفاده کنید که در ناحیه پهلوی آنها نوارهای تیره رنگ کار شده میباشد. به این ترتیب هم افزایش وزن شما کمتر به چشم می آید و هم قد تان بلندتر به نظر می رسد.

دیگر اینکه بهتر میباشد از پیراهن های کمردار کمک بگیرید، این نوع لباس ها به نحو بهتری برآمدگی بدن شما را در این ناحیه می پوشانند. در صورتی که می خواهید از کمربند کمک بگیرید به هیچ عنوان نوع پهن آن را انتخاب نکنید. نکته مهم اینکه کمربند را باید دور شکم ببندید به عبارتی بستن آن در ناحیه بالای شکم یا زیرشکم متناسب‌بودن اندام شما را از بین خواهد برد.

بهترین رنگ لباس برای افراد چاق, مدل لباس افراد چاق

لباس برای افراد چاق

جنس پارچه هم مهم میباشد

فراموش نکنید جنس و نوع پارچه هم از اهمیت زیادی بهره مند میباشد، پارچه های سفت و خشک ناخواسته بر خطوط بدن شما می افزایند در حالیکه جنس هایی که نرم و لطیف هستند روی بدن می نشینند و کمتر افزایش موجود در بخش های گوناگون بدن را نشان می‌دهند. از این موضوعات که بگذریم چنانچه تصمیم دارید پیراهنی را خریداری کنید سفارش من به شما این میباشد که به پی‌جویی مدل های یقه هفت بروید، چنین الگویی گردن شما را لاغرتر نشان داده و غبغبتان را هم می پوشاند. بنابراين پوشیدن مدل های یقه اسکی و یقه بلند را فراموش کنید، برای این که شما را چاق تر و پهن تر نشان خواهند داد.

در روزگار خرید لباس های قانونی توجه کنید دور گردن آنها به صورت دقیق اندازه گردن شما باشد. می توانید برای این که تمرکز افراد بر اندام خویش را برهم بزنید از یک گردن بند کمک بگیرید، گردنبند بلند که رنگ روشنی دارد اکثر توجه ها را به خود جلب می کند . به یاد داشته باشید که استفاده از گوشواره های بلند صورت را لاغرتر نشان خواهد داد.

کت و دغدغه هایش
افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کت دارند هم باید به این نکته توجه کنند که بهتر میباشد از پوشیدن کت هایی که یک یا دو دکمه دارند، خودداری کنند و کت های دارای سه دکمه را بپوشند. این نوع پوشش ها اندام را بلندتر و باریکتر و به عبارتی لاغر نشان می دهند. البته باید دکمه بالای کت را باز بگذارید تا جلوگیر از کشیده شدن لباس شود و تکان شما را محدود نکرده و با مشکل مواجه نکند. به این ترتیب در هنگام تکان کمتر جلب توجه خواهید کرد و به طبع کمتر افزایش وزن شما به نظر می آید.حال که به این موارد توجه کردید، پیشنهاد دیگری نیز داریم که به الگوی پوششی شما مربوط نمی شود، اینکه در هنگام نشستن و راه رفتن راست بایستید، این کار به شما کمک می کند تا کمی لاغرتر به نظر برسید.

کت و ژاکت های بلند

پوشیدن کت و ژاکت های بلند بدون بستن دکمه ها سبب لاغرتر به نظر آمدنتان می شود. شما برای لاغر تر دیده شدن ژاکت و کت های بلند را با دکمه های باز و بدون اپل در سرشانه ها بپوشید.

پیراهن بپوشید

برای خانم های چاق پوشیدن لباس های یکسره مثل پیراهن که تک رنگ باشند یا برش عمودی داشته باشند خیلی بهتر از پوشیدن کت و دامن و حتی کت و شلوار میباشد زیرا این لباس ها آنها را به دلیل پوشیده کردن شکم و اندام های چاق لاغرتر نشان می دهد.

لباس زنانه بدون آستین

این مدل لباس زنانه دست‌های شما را کشیده ‌تر نشان می ‌دهد و هم برای خانم ‌هایی که بازوهای لاغر دارند و هم خانم ‌هايی که بازوهای چاق دارند مناسب میباشد و آن‌ها را قد بلندتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  رنگ مد سال 2021-1400 اعلام شد

 لباس زنانه با آستین سر خود

پوشیدن لباس زنانه با این مدل آستین بیشتر مناسب فصل تابستان میباشد. با توجه به نوع دوخت آن برای خانم ‌هایی که بالاتنه کوچک دارند مناسب میباشد و پوشیدن آن برای خانم ‌هایی که بالاتنه بزرگ دارند توصیه نمی ‌شود.

 لباس زنانه با آستین سه ربع

معمولا بسیاری از خانم ‌ها از این آستین برای انتخاب مانتو خود در فصل تابستان استفاده می ‌کنند و علت آن گردش هوای بیشتر و خنک بودن این مدل مانتوست. تنها باید توجه داشته باشید که اگر در ناحیه شکم چاق هستید این مدل آستین مناسب شما نخواهد بود.

 لباس زنانه با آستین بلند

اگر در ناحیه شکم و بالاتنه خود افزایش وزن دارید و می ‌خواهید توجه را به پایین تنه خود هدایت کنید این مدل آستین زنانه مناسب شما خواهد بود، هر چند این به معنای نپوشیدن این مدل آستین برای خانم‌های لاغر نیست.

لباس‌ های ضروری برای خانم‌ های چاق

 شلوار جین تیره

این نوع شلوار بهترین تاثیر را روی اندام خانم های چاق به ویژه خانم هایی که در بخت ران و باسن گرفتار چاقی هستند دارند. شلوار های تیره تک رنگ که نه گشاد و نه کم‌عرض باشند بهترین انتخاب برای این افراد میباشد.

 کفش پاشنه دار بپوشید

هنگامی که کفش پاشنه دار به پا می کنید، حالت بدنتان را به صورت طبیعی با (چرخیدن لگن و کمک به صاف نگه داشتن پشت و شانه ها) دگرگونی می دهد. هم چنین پاهایتان را بلند می کند و بدنتان را به همان نسبت لاغر تر نشان می دهد.

 پیراهن سفید دکمه دار

این لباس شیک و پیشه ای میباشد و در زیر یک کت مجلسی و یا قانونی استایل خیلی زیبایی می سازد. حتی به تنهایی و همراه یک شلوار تیره لباس خیلی مناسبی برای جمع های خودمانی میباشد. پیراهن باید کمی گشاد باشد تا عیب اندام را بپوشاند. به نوع پارچه پیراهن تمرکزفکر کنید، نباید براق یا نازک باشد.

 دامن آسان یا دامن فون

این دو مدل دامن مناسب ترین دامن برای خانم های چاق هستند. دامن فون برای خانم هایی که پایین تنه چاقی دارند و مناسب میباشد و دامن آسان برای خانم هایی که بالا تنه چاقی دارند گزینه بهتری میباشد و به متناسب تر دیده شدن اندام آن ها کمک می کند.

 تونیک

تونیک به پوشیده شدن ایراد های اندامی و متناسب تر دیده شدن اندام خانم های چاق کمک زیادی می کند. شکل یقه تونیک مهم میباشد، تونیک یقه هفت اندام را باریک تر نشان می دهد. بلندی تونیک باید کمی پایین تر از چاق ترین بخت پاهای شما باشد.

 لباس هایی با سایز مناسب

برای اینکه چاق تر از آنچه هستید به نظر نرسید به پی‌جویی لباس های کم‌عرض یا خیلی گشاد نروید و لباس هایی را انتخاب کنید که سایز دقیق خودتان میباشد.

البته فراموش نکنید که بهترین شیوه برای داشتن اندام متناسب رعایت رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن میباشد، با وجود این، تا هنگامی که تصمیم به این کار نگرفته اید با رعایت این موارد می توانید تا حدی متاسب تر به نظر برسید و اطمینان به نفس تان را نیز افزایش دهید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

قوانینی که هنگام لباس پوشیدن باید رعایت کنید

[ad_1]   لباس بخش مهمی از تصویر ما هست 14 قواعد لباس، که همه باید …