آشنایی با خواص انگور

[ad_1]

خاصیت انگور,فواید انگور

انگور چه خاصیتی دارد ؟

 فواید و خواص انگور

انگور به عنوان ملکه ی میوه ها شناخته می شود. زیرا علاوه بر خاصیت های زیادی که دارد کاربردهای بسیاری هم دارد.

انگور انواع مختلفی دارد و همچنین دارای رنگ سبز، قرمز، آبی، بنفش و سیاه می باشد.

محققان و بسیاری از مطالعات دریافتند که قرار دادن انگور در رژیم غذایی می تواند برای سلامتی مفید باشد زیرا دارای خواص مفید بیشماری برای سلامتی می باشد.

در اینجا برخی از مزایای و خواص تحیر انگیز انگور برای سلامتی وجود دارد. که به آن ها اشاره کرده ایم.

پایان انگورها در رنگ های مختلف و با گونه های گوناگون، همگی دارای خواص مشابهی می باشند. اما خواص انگور قرمز و سیاه نسبت به انگور سبز بیشتر می باشد؛ زیرا از آنتی اکسیدان ها، فلاوونوئیدها و فیتوکمیکال های بیشتری تشکیل شده اند و برای پیشگیری از سرطان، کلسترول بالا، فشارخون بالا، لخته های خونی، بیماری های قلبی عروقی و … خیلی مفیدتر می باشند.

خواص انگور,انگور

آشنایی با فواید انگور

از خواص انگور سبز، می توان به مبارزه با پوکی استخوان اشاره کرد.

تقویت بینایی از فواید انگور زرد می باشد.

رزوراترول خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. که از سکته و آلزایمر پیشگیری می کند.

موارد زیر از خاصیت انگورهای گوناگون می باشد.

• انگور منبع خوبی از ویتامین K و ویتامین C هستند.

ویتامین K موجود در انگور و سایر استخوانها و بافتهای سالم، در حالی که ویتامین C آنتی اکسیدان به بدن شما در جذب آهن کمک می کند. آنچه در ازای یک فنجان انگور قرمز یا سبز در یک وعده دریافت می کنید:

بیشتر بخوانید:  جوانه شبدر چیست؟ خواص بی نظیر جوانه شبدر

کالری: 104

کربوهیدرات کل: 27 گرم

فیبر غذایی: 1 گرم

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0 گرم

ویتامین C: 27٪ DV

ویتامین K: 28 ٪ DV

تیامین: 7 ٪ DV

ریبوفلاوین: 6 ٪ DV

ویتامین B6: 6 ٪ DV

پتاسیم: 8 ٪ DV

MS: 10٪ DV

منگنز: 5٪ DV

خواص,خواص انگور قرمز

انواع خواص انگور

• مملو از آنتی اکسیدان ها

انگور نیروگاهی از آنتی اکسیدان ها می باشد، آنها حاوی طیف وسیعی از عناصر گیاهی از کاروتنوئیدها گرفته تا پلی فنول ها هستند. مطالعات نشان داده می باشد که این عناصر غذایی گیاهی به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان ها کمک کرده و به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. در میان پلی فنول ها، رسوراترول به دلیل خواص معجزه آسایی مشابه مهار تشکیل رادیکال های آزاد که می تواند سبب سرطان و گشاد شدن رگ های خونی شود، جریان خون را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد. نکته ای که باید توجه داشته باشید: بیشترین میزان آنتی اکسیدان در دانه ها و پوست انگور می باشد. بنابراین از آنها استفاده کنید.

انگور سیاه ، بهترین گزینه برای مقابله با سرطان می باشد.

• افزایش طول سن با انگور سیاه

طبق یک بررسی در ژن تغذیه، رسوراترول موجود در انگور با توضیح سه ژن طول سن ارتباط دارد. این بررسی نشان می دهد كه انگور موسكادین (انگور سیاه) به ویژه در این زمینه موثر می باشد.

• سبب جوانسازی پوست می شود

از مشکلات پوستی پیشگیری می کند مشخص شده می باشد که رسوراترول از بروز علائم پیری و سایر مشکلات پوستی پیشگیری می کند.

• منبع زیاد پتاسیم

در هر 100 گرم میوه حاوی 191 میلی گرم پتاسیم می باشد. مصرف زیاد پتاسیم و کاهش میزان سدیم می تواند به روش های مختلفی به بدن شما کمک کند. پتاسیم همچنین سدیم اضافی را خنثی می کند. تغییرناپذیر شده می باشد که یک رژیم غذایی کم سدیم و پتاسیم برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و سلامت قلب در بیشتر موارد مفید می باشد. کاهش مصرف نمک و تمرکز بر فیبر غنی از پتاسیم می تواند به شکم صاف کمک کند.

بیشتر بخوانید:  خواص داروئی انگور

• یبوست

انگور حاوی آب و فیبر می باشد. این موارد می توانند به افراد در حفظ آب بدن، منظم نگه داشتن حرکات روده و کاهش خطر یبوست کمک کنند. شما می توانید برای پیشگیری از ابتلا به یبوست، نصف لیوان آب انگور یا حدود 50 گرم انگور تازه را به صورت ناشتا یا حدود 1 ساعت پس از صرف وعده های اصلی غذایی مصرف کنید. (بیشتر بخوانید: خواص آب انگور)

خواص انگور سبز,انگور چه خاصیتی دارد

از خواص انگور ناشتا می توان به درمان یبوست اشاره کرد

• برای چشم ها مفید می باشد

طبق مطالعه ای که انجام شده می باشد، انگور سبب می شود که سلامت چشم از تغییرات سیگنال در سطح سلول به مقابله مستقیم با استرس اکسیداتیو منجر شود. گنجاندن انگور در رژیم غذایی منجر به کاهش سطح پروتئین های التهابی و مقادیر بیشتری پروتئین محافظ در شبکیه ها می شود، که بخشی از چشم می باشد که حاوی سلول هایی می باشد که به نور پاسخ می دهند، که به عنوان گیرنده های نوری شناخته می شوند.

• آلرژی

به دلیل اثرات خلاف التهابی کورستین، نشان می دهند که مصرف انگور می تواند به کاهش علائم آلرژی، از جمله آبریزش بینی، آبریزش چشم و کهیر کمک کند .

• تقویت قدرت مغزی

برخی مطالعات نشان داده اند که رسوراترول به افزایش جریان خون در مغز کمک می کند، در عملکرد می تواند به سرعت پاسخ های ذهنی کمک کند و برای کسانی که از بیماری های مرتبط با مغز مشابه آلزایمر رنج می برند مفید باشد. یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه سوئیس همچنین نشان داد که رسوراترول می تواند به از بین بردن پلاک ها و رادیکال های آزاد، که بر مغز اثر می گذارد، کمک کند.

خواص انگور سبز,انگور چه خاصیتی دارد

خواص انگور زرد

بیشتر بخوانید:  فلفل موزی چیست و چه خواصی دارد؟

• برای زانوها مفید می باشد

مطالعه ای که انجام شده می باشد نشان می دهد که مصرف روزانه انگور می تواند به تسکین درد زانو کمک کند، به ویژه مواردی که به دلیل آرتروز علامتی ایجاد می شوند. انگور دارای آنتی اکسیدان زیادی می باشد، مهمترین و مفیدترین آن پلی فنول می باشد که به تندرستی انعطاف پذیری و تحرک مفاصل کمک می کند.

• خواص خلاف التهابی

مشخص شده می باشد که انگور حاوی آنزیم های خاصی می باشد که تاثیر خلاف التهابی در بدن ما ایجاد می کند. به همین ترتیب سبب تسکین عروق می شود، سلامت قلب را تقویت می کند و به سایر عملکردهای بازسازی بدن کمک می کند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

[ad_1] میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از …